Foto: House of Hygge

Foto: House of Hygge

Active Brands kjøper 51 % av aksjene i House of Hygge

Active Brands kunngjør i dag at selskapet har kjøpt 51 % av aksjene i den populære ski-, friluft- og livsstilsmerkevaren Hygge®.


I en pressemelding fra Active Brands, står det at -Hygge® er et unikt og lekent merke forankret i norsk ski- og friluftskultur, med sterke verdier og en lojal kundebase. Med base i Hemsedal, hvor de har en merkevarebutikk, har de bygget en solid posisjon i det norske markedet gjennom viktige detaljhandelspartnere som Anton Sport og Sport1. Merket vil bli fullt integrert i Active Brands-plattformen og blir en del av forretningsområdet Partner Brands. De Oslo-baserte Hygge-ansatte flytter inn på Active Brands-kontoret i Nydalen i fjerde kvartal.

 

Merkevaren ble etablert i 2004 av Christian Schou, som ifølge rykter i sportsbransjen startet med 6000 kroner og en mor som heklet luer mot vinflasker. Merket er bygget på ideen om å skape "råskap i fjellet", og ansatte får (ifølge ryktene) skriftlig advarsel hvis de ikke står på ski på pudderdager. Hygge® ble grunnlagt i Hemsedal og har gjennom flere år bygget opp en sterk og leken identitet med røtter i norsk friluftskultur. Merket er kjent for klær, briller og tilbehør med tydelig designprofil og fokus på bærekraft.

 

I pressemeldingen vises det til at Hygge® passer godt inn i Active Brands sin merkevareportefølje og merkevaren vil bli fullt integrert i Active Brands plattformen. Målet er å videreutvikle og styrke Hygge® i det skandinaviske markedet. Med sin tydelige merkevareidentitet, solide posisjon hos retailere som Anton Sport og Sport1, og en brand store i Hemsedal, står Hygge® godt rustet for videre vekst.

 

Hygge® er et særegent og inspirerende merke som treffer en attraktiv kundegruppe og vi ser frem til å utvikle merkevaren videre sammen og ta Hygge® til nye høyder, sier Øystein Bråta, CEO i Active Brands.

 

Dette partnerskapet gir oss frihet til å fortsette å være oss selv, samtidig som vi får styrken og kraften fra Active Brands i ryggen. Det gir oss trygghet og fart inn i en spennende ny fase med hovedfokus på videre vekst, sier Christian Schou, gründer av House of Hygge.

 

Om Active Brands:

Active Brands er et merkevarehus med premium merkevarer innen sportsbekledning og utstyr. Porteføljen består i dag av Kari Traa, Dæhlie, Sweet Protection, Johaug, Bula, Åsnes og Hygge. Selskapet ble grunnlagt i 2009, og har utviklet seg fra en norsk merkevareinkubator til en global merkevareakselerator med sterk internasjonal tilstedeværelse. Selskapet har kontorer i Oslo, Voss, Trysil, Boulder, Shanghai, Gøteborg, Helsingfors, København, Lyon og München. De største eierne er FSN Capital og Verdane Capital.

Tilbake
 

KI på grønn resept under Arendalsuka!

 
Bli med Innovasjon Norge til DACH
 
Tiden er overmoden for momsfritak på elsykler
 
Kronikk: Moderne løpesko er bra for folkehelsa!
 
Tidenes beste år for Dale of Norway