Nyhetsarkiv

  • Store aktører satser på bærekraft
    Publisert: 26.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Bærekraft er i vinden, og nå lanserer tre store internasjonale aktører i sportsbransjen, sine planer for å få fram mer holdbare produkter.

    Les saken
  • Naturen kurerer stress
    Publisert: 26.02.2018 Forfatter: SPORT

    Mange opplever at de blir mindre stressa når de kommer seg ut i naturen. Nå har de også den samlede forskningen på sin side.

    Les saken
  • - Var riktig å selge Dale nå
    Publisert: 20.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    - Jeg følte at det var riktig tidspunkt å selge Dale of Norway på nå. Jeg har jobbet mye med å bygge opp merkevaren, og som både adm. dir. og eier, har mye ligget på mine skuldre. Det gjør det risikofylt dersom noe skulle skje med meg. Det sier Hilde Midthjell.

    Les saken
  • 5,1 millioner amerikanere går på langrenn
    Publisert: 20.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Det er stadig flere amerikanere som går på langrenn. 5,1 millioner amerikanere går på langrenn, viser en rapport fra Snowsports Industries America (SIA).

    Les saken
  • Solide tall fra XXL
    Publisert: 14.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    XXL fortsetter å levere gode tall. I Norge ble den organiske veksten fjerde kvartal på 5,2 prosent. Totalt for hele XXL-gruppen ble det omsetningsvekst på 12 prosent i 2017. Omsetningen endte dermed på 8,7 milliarder kroner.

    Les saken
  • Bergans styrker seg
    Publisert: 14.02.2018 Forfatter: SPORT

    I fjor la Bergans en progressiv nasjonal og internasjonal vekstagenda for dagen. Nå har selskapet startet 2018 med ny Brand Director og forsterkninger i salgsleder-teamet.

    Les saken
  • Braa Sport åpnet på Ullevaal Stadion
    Publisert: 13.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    I dag, tirsdag 13. desember, åpnet Braa Sport sin butikk på Ullevaal Stadion. Det skjer et par måneder etter at de åpnet sitt hovedkontor der kunder kan bestille timer i showrommet på Frysja.

    Les saken
  • Rebranding ga Skogstad-resultater
    Publisert: 13.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    - Rebrandingen av Skogstad har tatt tid og ressurser, men vi ser nå at prosessen vi har vært gjennom har båret frukter, sier salgs- og markedssjef Mike Emery i Skogstad Sport.

    Les saken
  • OutDoor-messen flyttes til München
    Publisert: 09.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Et stort flertall av medlemmene i European Outdoor Group (EOG) har bestemt at fra 2019 vil OutDoor-messen bli arrangert i München, og ikke i Friedrichshafen som tidligere.

    Les saken
  • Mizuno «vant» håndball-EM
    Publisert: 09.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Som seg hør og bør etter store mesterskap, har man også etter håndball-EM talt opp hvor mange utøvere som brukte ulike skomerker, og hvor godt utøverne gjorde det.

    Les saken
  • Vario kjøper selskapet Ullfrotté
    Publisert: 09.02.2018 Forfatter: SPORT

    Vario Sport AS har nettopp fullført kjøpet av alle aksjene i Ullfrotté original AS. Dette er resultatet av en lang og grundig prosess.

    Les saken
  • - Svært dårlig test av felleski på TV 2
    Publisert: 02.02.2018 Forfatter: SPORT

    - Forbrukertesten av felleski i «TV2 hjelper deg» denne uka, var mildt sagt skrekkelig dårlig. Det sier adm. dir. i Norsk Sportsbransjeforening, Trond Evald Hansen.

    Les saken
  • «Glade nordmenn» på Norspomessen
    Publisert: 02.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    De to unge studentene startet med å gå fra dør til dør med tilbud om å preppe ski. Så startet de sitt eget selskap, og tilbyr nå en superenkel løsning for de som ønsker en enkel måte å preparere ski på.

    Les saken
  • Høy aktivitet på de norske Ispo-standene
    Publisert: 01.02.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Norske og skandinaviske utstillere gjør seg fortsatt gjeldende på Ispomessen. Messen samlet denne gang 84.000 besøkende fra 120 land, noe som er et litt lavere antall enn i 2017.

    Les saken
  • The North Face vant Årets Sponsorkampanje
    Publisert: 01.02.2018 Forfatter: SPORT

    The North Face og kommunikasjonsbyrået BERRE vant i går kveld Sponsor- og eventprisen for Årets Sponsorkampanje for Toppturfestivalen Svalbard 2017.

    Les saken
  • Active Brands vinner Ispo awards
    Publisert: 26.01.2018 Forfatter: SPORT

    Active Brands satser stort på Ispo denne gang, og selskapet har svært store ambisjoner for vekst for de sterkeste merkevarene både i Europa og Nord-Amerika.

    Les saken
  • Getvital blir større
    Publisert: 26.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Esben Blombergs Getvital har gått i tospann med triatlon-spesialisten Adrena. - Vi står sterkere sammen enn hver for oss, fant vi ut av, sier Blomberg og Henning Iversen, som nå går inn på eiersiden i Getvital.

    Les saken
  • Brooks satser på Skandinavia
    Publisert: 26.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Løpeskoprodusenten Brooks har signert en flerårig kontrakt med et svensk selskap som skal få ansvaret for merkevaren i hele Skandinavia.

    Les saken
  • God aksjevekst for sportsbransjen på børsene
    Publisert: 26.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Etter et relativt flatt aksjekursmarked for internasjonal sportsbransje i 2016, økte bransjens aksjer på verdens børser med 19,3 prosent i fjor.

    Les saken
  • Skal gjøre aking mer populært
    Publisert: 25.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    I Alpene er rodel og aking i stort og det arrangeres konkurranser. I Norge er aking først og fremst en aktivitet/lek. Nå vil Snowcon revolusjonere det norske akemarkedet med to nye «akebrett»-merker.

    Les saken
  • Stormberg inne på Topp 10 på innovasjonsindeks
    Publisert: 25.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Stormberg er eneste aktør fra sportsbransjen som er inne på Topp 10 i Norsk Innovasjonsindeks som utføres av Norges Handelshøgskole (NHH). IKEA troner igjen øverst på listen.

    Les saken
  • Nytt om navn
    Publisert: 25.01.2018 Forfatter: SPORT

    I bransjen skifter stadig folk jobb, og nye kommer til. Her er noen nye Nytt om navn-notiser.

    Les saken
  • «Tidvis som å gå på Ispo»
    Publisert: 23.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Det var tidvis nesten som å gå på Ispo under andre dag av Norspomessen. Det summet av stemmer, og det var mye trafikk i gangene – og ikke minst hektisk aktivitet på standene.

    Les saken
  • Infomøte om junimessen samlet mange
    Publisert: 23.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    Det var godt oppmøte da administrasjonen i Norspo AS inviterte medlemsleverandørene til informasjonsmøte om junimessen på X Meeting Point mandag. Ingen hadde noen kritiske bemerkninger til at sommermessen flyttes fra august til juni.

    Les saken
  • XXL bruker avisinnstikk mest som markedsmedium
    Publisert: 17.01.2018 Forfatter: Morten Dahl

    XXL er den aktøren som sender ut mest direktereklame til norske forbrukeres postkasser. Det viser en oppstilling som Dagens Næringsliv (DN) presenterer. XXL-sjef Fredrik Steenbuch sier at det blir mindre av denne typen reklame allerede inneværende år.

    Les saken