TESTER: Zalando tester ut et nytt prosjekt i Belgia der kunden kan få tilsendt varer direkte til der hvor de befinner seg. ILLUSTRASJONSFOTO

TESTER: Zalando tester ut et nytt prosjekt i Belgia der kunden kan få tilsendt varer direkte til der hvor de befinner seg. ILLUSTRASJONSFOTO

Zalando tester ut nytt prosjekt

E-handelskjempen Zalando går nye veier, og nå kan sluttbrukeren få tilsendt varene de har bestilt på nettet der de er – og ikke nødvendigvis til en angitt adresse.

Zalando prøver ut det nye konseptet i Berlgia. Ved å bruke GPS-systemene på smarttelefoner, kan man i Belgia nå få tilsendt varene som bestilles på nett direkte til der kunden befinner seg, og ikke hjem eller til kontoret. Foreløpig er de tre byene Brussel, Ghent og Antwerpen med i prøveprosjektet. Bakgrunnen for prosjektet er at Zalando tar på alvor kundenes bruk av smart-telefoner ved handling av varer.

20 millioner kunder
Ifølge tall fra Zalando økte antall kunder til 20 millioner i løpet av de siste 12 månedene. Tallet for ett år siden var 18,5 millioner kunder. Det viser seg at 69 prosent av de som handler hos Zalando kjøper produkter via mobile enheter, og det er 3 prosentpoeng mer enn for et år siden.
Videre opplyser Zalando at de økte omsetningen med 23,1 prosent til 980,2 millioner Euro første kvartal i år. Ebitda gikk derimot ned med 0,4 prosentpoeng til 2,1 prosent, noe som skyldes investeringer for å ta mer markedsandeler.
I de tysktalende landene, økte salget til Zalando med 17 prosent første kvartal i år, og med 28 prosent i resten av Europa.

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer