Verdenspremiere for ny Intersportbutikk

Publisert: 13.11.2019 Forfatter: Birgitte S. Skjerven
Verdenspremiere for ny Intersportbutikk
PREMIEREKLAR. Samtidig som Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør i Gresvig, flyttet hele kjedekontoret til nye lokaler, jobbet han med relanseringen under Intersport-navnet.

Torsdag 14. november åpner Gresvig en nyskapende pilotbutikk på Sandvika Storsenter. Den nye Intersport-butikken er full av ny teknologi som byr på sømløs digital integrering mellom nettbutikk og butikk. Og selvfølgelig nye produkter fra ledende merkevarer.

– Det å handle hos Intersport Sandvika skal være mer enn en vanlig tur i sportsbutikken. Her skal vi kunne by på en kombinasjon av spennende aktiviteter, inspirere til rå sportsopplevelser og gi faglige råd gjennom våre dyktige medarbeidere. Denne butikken både fremstår og oppleves fantastisk, men vel så mye handler den om hva du ikke ser, sier Gresvig-sjef Lars Kristian Lindberg.

Pilotbutikken er første steget i omprofileringen av Gresvigs G-Sport- og G-MAX-butikker til Intersport.

– I løpet av de neste månedene vil vi omprofilere over 80 butikker til Intersport og samtidig oppgradere flere av butikkene. Dette vil gi en tettere integrering mellom ulike butikker og mellom fysiske butikker og netthandel. Dette skal komme kunder over hele Norge til gode, sier Lindberg.

Fremtidens handleopplevelse

Målet har vært å lage en pilotbutikk som gir en fantastisk handleopplevelse for alle sportskunder. I tillegg til at butikken vil fungere som en arena der selskapet tester ut ny teknologi og elementer som skal gi kundene fremtidens handleopplevelse.

Aldri utsolgt

Målet er at kundene aldri skal oppleve at varer er utsolgt. Om den lokale butikken ikke har varen kunden ønsker, vil Intersport kunne levere den dit kunden vil, enten til lokal butikk, hjem eller til andre hentepunkter.

– Vi har alle opplevd at varen man er ute etter ikke er på lager i den lokale butikken. Det skal vi gjøre noe med, slik at kundene våre kan handle på egne premisser, når og hvordan det passer dem. Det handler om å gi kundene friheten, sier Lindberg.

Som del av Intersport, verdens største forhandler av sportsutstyr, vil butikkene i fremtiden kunne tilby et fantastisk utvalg gjennom kombinasjonen av fysisk og digital infrastruktur for å gi kundene en sømløs handleopplevelse.

– Vi kommer også i fremtiden til å tilby flere nye og innovative tjenester for kundene som ingen andre sportskjeder tilbyr i dag, sier Lindberg.

Inviterer kundene med på reisen

Kundenes tilbakemeldinger på Intersportbutikken i Sandvika vil være viktige i utformingen av Intersports øvrige butikker. Lindberg oppfordrer alle besøkende til å komme med både ris og ros.

– Denne pilotbutikken er til for at vi skal klare å skape de beste handleopplevelsene for kundene våre. Læringen fra denne butikken vil brukes i videre utvikling og er bare starten på reisen. Vi kan ikke love at alle Intersport-butikker over hele Norge vil være helt like, men vi kan love at vi skal jobbe beinhardt for å skape en unik handleopplevelse i hver eneste butikk, sier Lindberg.

I tillegg til merkevarene, produktene og fagkompetansen, vil Intersport tilby kurs- og treningstilbud i alle butikker.

– Satsningen er et viktig steg mot vår langsiktige ambisjon om å igjen etablere Gresvig som norgesledende innen sport. Vi gleder oss til kunder over hele Norge får oppleve våre butikker i ny drakt, med et nytt og spennende tilbud, avslutter Lindberg.

 

Om Intersport

Med en butikkomsetning på 11,6 milliarder euro i 2018 og mer enn 5 500 tilknyttede butikker i 43 land, er Intersport verdens ledende forhandler av sportsutstyr. Siden starten i 1968 har Intersport vokst til å bli en vertikal detaljhandelsorganisasjon og en global omnikanal-spesialist som samhandler med forbrukere i butikk og på nett døgnet rundt. Selskapet har hovedkontor i Bern i Sveits.