Under Armour satser mer i Europa

Publisert: 19.10.2017 Forfatter: Morten Dahl
Under Armour satser mer i Europa
SATSER I EUROPA: Amerikanske Under Armour satser mer i Europa ved å åpne flere butikker. ILLUSTRASJONSFOTO

Amerikanske Under Armour, som for et par år siden passerte adidas som den neststørste sportsaktøren i USA, satser nå på flere butikker i Europa.

Blant annet har Under Armour (UA) åpnet sin første butikk i Russland, nærmere bestemt i et av Moskvas største kjøpesentre, og selskapet, som har eget distribusjonskontor i landet, sier at de skal satse stort i Russland med blant annet flere butikker og fabrikk-outlets og også en online-butikk etter hvert. Sporting Goods Intelligence (SGI) skriver at seks butikker i Russland er nært forestående.

20 butikker i Italia
Flere land i Europa følger nå etter. 1. desember åpnet den amerikanske merkevaren en flaggskipsbutikk i Amsterdam, og flere distribusjonspartnere planlegger flere brand stores i andre land. UAs distributør i Italia har for eksempel akkurat åpnet det andre Under Armer Brand House i Milano, i samme område hvor Nike og adidas har sine butikker. Det går dessuten rykter om at UA skal bli sponsor for AC Milan, noe som kan bety at Milan-butikken vil bli en svært toneangivende merekvarebutikk for hele Nord-Italia. Den første UA-butikken i Italia ligger i nærheten av Bergamos flyplass. Planen er å åpne om lag 20 UA-butikker i Italia.
Også i Tyrkia vil UA ha om lag 20 butikker ved utgangen av 2017, melder SGI videre.
I tillegg har man åpnet sin første butikk i Beograd og to til er på trappene i Romania.