Vareutvalget ble redusert med 12 prosent til en
verdi på 1 milliard dollar, det laveste selskapet har hatt i løpet av de siste
to årene. Selskapet har avviklet de mindre lønnsomme butikkene, nedbemannet og strammet
opp i alle ledd langs varenes vei ut i markedet. Dette har vært avgjørende for
selskapet å få bedre kontroll på både utvalg og prispunkter.
Bruttomarginene, tok seg opp gjennom 2018, noe som
kan tyde på at selskapet klarte målet sitt om å redusere utgiftene. Samtidig hjalp det at de traff
godt med flere modeller som solgte til full pris mot slutten av året.
45,1 prosent brutto margin for fjerde kvartal var over både forventet og estimert resultat.
Dette er det andre kvartalsresultatet på rad med positive tall for Under
Armour, kunne Kevin Plank, grunnlegger og administrerende direktør i Under
Armour fortelle under resultatfremleggelsen, og avslørte at selskapet er på vei
inn i siste året av en omfattende endringsplan for selskapet.
De totale inntektene steg med 1,5 prosent til 1,39 milliarder