Under Armour reddet av «utlandet»

Publisert: 08.05.2018 Forfatter: Morten Dahl
Under Armour reddet av «utlandet»
INTERNASJONALT: Under Armour gjorde det best utenfor USA første kvartal i år. ILLUSTRASJONSFOTO

Amerikanske Under Armour er blant de tre største merkevarene innen sport i USA, men i første kvartal i år, var det omsetningen utenfor hjemmemarkedet som gjorde det best.

Totalt økte omsetningen for Under Armour med 6 prosent til om lag 1,200 millioner dollar. Økningen skyldes kun økning på det internasjonale markedet, der veksten ble på 27 prosent. Internasjonal omsetning utgjør nå nesten 25 prosent av selskapets totale omsetning. Omsetningen i første kvartal på «hjemmebane» gikk ned med 0,4 prosent.
Den såkalte EMEA-regionen som omfatter Europa hadde en økning på 23,4 prosent med spesielt sterke tall fra Storbritannia, Spania og Italia.

Vekst i direkte til forbruker
Som alle andre leverandører satser også Under Armour på salg direkte til forbruker (Direct to consumer), og dette gikk opp med 17 prosent. Når året er omme har Under Armour en målsetning om å øke omsetningen internasjonalt med mer enn 25 prosent.