INTERNASJONALT:  Under Armour gjorde det best utenfor USA første kvartal i år. ILLUSTRASJONSFOTO

INTERNASJONALT: Under Armour gjorde det best utenfor USA første kvartal i år. ILLUSTRASJONSFOTO

Under Armour reddet av «utlandet»

Amerikanske Under Armour er blant de tre største merkevarene innen sport i USA, men i første kvartal i år, var det omsetningen utenfor hjemmemarkedet som gjorde det best.

Totalt økte omsetningen for Under Armour med 6 prosent til om lag 1,200 millioner dollar. Økningen skyldes kun økning på det internasjonale markedet, der veksten ble på 27 prosent. Internasjonal omsetning utgjør nå nesten 25 prosent av selskapets totale omsetning. Omsetningen i første kvartal på «hjemmebane» gikk ned med 0,4 prosent.
Den såkalte EMEA-regionen som omfatter Europa hadde en økning på 23,4 prosent med spesielt sterke tall fra Storbritannia, Spania og Italia.

Vekst i direkte til forbruker
Som alle andre leverandører satser også Under Armour på salg direkte til forbruker (Direct to consumer), og dette gikk opp med 17 prosent. Når året er omme har Under Armour en målsetning om å øke omsetningen internasjonalt med mer enn 25 prosent.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer