Klesprodusenten vokste raskt ut av sine tidligere lokaler på Ris, nå er de etablert på over 550 kvadratmeter sentralt plassert på Lysaker.
Her får teamet vist frem de nye kolleksjonen i et nytt stort showroom, som er bygget sammen med inngangssonen i de nye lokalene. Her har de fått god plass til å ta imot kunder og teamet har fått plass til alle funksjonene de har behov for på et plan.
Tufte Wear solgte klær for 57 millioner kroner i 2018. Det er en økning på over 40 prosent fra året før. Bunnlinjen svekket seg derimot fra cirka fem millioner til 3,9 millioner kroner. Men Per Øyvind Jacobsen, daglig leder i Tufte Wear, er fornøyd og forklarer utviklingen med at selskapet er i en vekstfase.
Etter at flytteprosessen nå er over, håper de på å kunne konsentrere seg om driften.
– Det har skjedd enormt mye på kort tid. Samtidig som vi har
flyttet hele bedriften over i nye lokaler har vi lansert en helt ny nettside, sier
René Kartveit salgssjef i Tufte Wear.
Teamet er stolte av nettsiden, men har valgt en diskret lansering for å rekke og avdekke eventuelle barnesykdommer, før det kommuniseres for fullt.
Siden oppstarten har Tufte Wear jobbet hardt for å etablere seg som et bærekraftige alternativ. Nå håper de at den digitale satsingen skal hjelpe dem med å få kommunisert hva de står for og driver med.
– Vi får stadig oftere spørsmål fra forbrukere som vil vite hvor materialene i produktene våre kommer fra og hvor det er produsert. Det virker som om kundene blir mer og mer bevisste, forteller Tove Johannesen, markedssjef i Tufte Wear.