Artisten Selena Gomez samarbeider med Puma.

Artisten Selena Gomez samarbeider med Puma.

Treffer godt med nye strategi

Puma vokser nå raskere enn sin tyske rival Adidas og markedsleder Nike. Kampanjer på sosiale medier i partnerskap kjendiser som Selena Gomez har gitt merkevaren et solid løft.

Det tyske sportsutstyrsmerke Puma regner med nok et godt år etter salgssuksess og økt fortjeneste med klumpe-joggeskoene RS-X og Cali-modellen som blir markedsført av artisten Selena Gomez.

Salgstallene for fjerde kvartal steg med litt over 20 prosent til 1.226 millioner euro, 186 millioner euro mer enn i samme periode i fjor. Driftsresultatet landet på 38 millioner euro, 1 million euro høyere enn forventet.


Selena Gomez for Puma.
Tror på vekst

Puma forventer en 10 prosent økning i 2019 med en driftsmargin på mellom 395 - 415 millioner euro, og mener selv de ligger godt an til en å nå målet de har satt for 2021/22 om en driftsmargin på 10 prosent.
Puma vokser nå raskere enn både Adidas og Nike, godt hjulpet av massive kampanjer på sosiale medier i samarbeide med kjendiser som Gomez, Rihanna og rapperen Jay-Z.

Vokser i Europa

Puma økte salget med 17,6 prosent til 4,648 millioner euro, i løpet av regnskapsåret 2018. Veksten i markedet for Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA), var over 10 prosent i Frankrike, Spania, Storbritannia, Tyrkia og Russland.



Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024