BIG BUSINESS: Torshov Sport er blitt big business med en total omsetning på 170 millioner kroner og 14 butikker. Deres klubb-konsept står for halvparten av omsetningen. Her ses fra venstre Rolf Gjeilo, avdelingsleder i fotballbutikken, Morten Anesrud, avdelingsleder for klubbservice, daglig leder Terje Laurendz og Mats Berg, avdelingsleder i fotballbutikken. FOTO: MORTEN DAHL

BIG BUSINESS: Torshov Sport er blitt big business med en total omsetning på 170 millioner kroner og 14 butikker. Deres klubb-konsept står for halvparten av omsetningen. Her ses fra venstre Rolf Gjeilo, avdelingsleder i fotballbutikken, Morten Anesrud, avdelingsleder for klubbservice, daglig leder Terje Laurendz og Mats Berg, avdelingsleder i fotballbutikken. FOTO: MORTEN DAHL

Torshov Sport er blitt en stor-aktør i bransjen

Med en omsetning på om lag 170 millioner kroner, godt mer enn 100 ansatte og 14 butikker spredd over det ganske land er Torshov Sport i ferd med å bli en solid aktør på egne bein. Men Torshov Sport er fortsatt med i Stadion-kjeden.

Av Torshov Sports totale omsetning på ca. 170 millioner kroner er om lag halvparten gjennom Torshovs Sport Klubbservice, som har vist seg å være en riktig satsning for både Torshov og Stadion.

 

Kjente merkevarer

- Vi merker at klubbene ønsker en solid leverandør som bygger på tillit til klubbene. Det er også en økende tendens til at klubbene ønsker å ha kjente merkevarer inn i klubbkontraktene, sier Torshovs klubbansvarlig Morten Aanesrud. Alle Torshovs klubb-butikker er med Stadions klubb-satsing Sport Direkt.

Seks av Torshovs klubb-butikker er «underlagt» hovedkontoret i Oslo – det er fotball, løp og ishockeybutikken i Oslo, butikkene i Drammen, Sandvika og Fredrikstad – den nyeste butikken i familien. I tillegg kommer fotball/løp/klubbutikkene i Bergen (Steve Perryman ,to butikker), Tromsø, Lillestrøm (Comet Sport) og Gjøvik og fullsortimentsbutikkene på Torshov og Vinderen. En egen sykkelbutikk er også utviklet på Torshov.

 

Helhetlig profil

- Vi er har jobbet med å skape en helhetlig profil på alle klubb-butikkene våre. Potensialet på klubb er stort, og vi ser en trend at stadig flere klubber ønsker å handle merkevarer. Jeg tror mange klubber velger oss fordi vi har så lang og solid erfaring med klubb-avtaler at de forstår at vi står for trygghet på levering osv, sier Aanesrud. Han er en av fem som jobber kun med klubb i på butikken på Torshov – da er butikkansatte utelatt.

- Tillit er helt avgjørende for klubbene, og vi som jobber i Torshov Sports klubbkonsept har lang erfaring med denne type jobbing, sier Aanesrud, som opplyser at Torshov Sport nå har om lag 70 langtidskontrakter med klubber. I tillegg har de flere klubber i porteføljen som ikke har undertegnet langtidskontrakter. Aanesrud sitter også i Sport Direkts vareråd, og er dermed med og velger hvilke produkter som blir å finne i Sport Direkts 22 butikker i Norge.

 

Les mer i nyeste utgave av SPORT – nr 1 – som er ute i disse dager.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer