«Tidvis som å gå på Ispo»

Publisert: 23.01.2018 Forfatter: Morten Dahl
«Tidvis som å gå på Ispo»
HEKTISK: Hektisk aktivitet på Fjällrävens stand. FOTO: MORTEN DAHL

Det var tidvis nesten som å gå på Ispo under andre dag av Norspomessen. Det summet av stemmer, og det var mye trafikk i gangene – og ikke minst hektisk aktivitet på standene.

-Vi har ikke fått de endelige tallene ennå, men slik det ser ut nå, ligger vi på mer enn 1000 besøkende. Det er imidlertid knyttet en del usikkerhet til disse tallene, fordi vi noterte at det var en del besøkende som ikke registrerte seg, sier messeansvarlig Ole Petter Bratlie. I fjor var det 1135 besøkende de to dagene Norspomessen varte. 

VISNINGER: Bergans hadde visninger på messen. FOTO: MORTEN DAHL FULL AKTIVITET: Mye folk og aktiviteter i gangene. FOTO: MORTEN DAHL FIN STAND: Johaug satset stort med sin stand. FOTO: MORTEN DAHL TILBAKE: Rottefella deltok på Norspomessen for første gang på mange år. FOTO: MORTEN DAHL MYE Å GJØRE: De ansatte i Rossignol hadde hendene fulle de to dagene messen varte. FOTO: MORTEN DAHL

Søndagsværet

Bratlie understreker også betydningen av det svært gode vinterværet søndag nok må ta litt av skylda for at besøkstallet gikk noe denne dagen og ikke kom opp på nivå med fjorårets. Søndag var det i år om lag 450 besøkende mot 500 i fjor. Mandag i år var det noe over 550 besøkende, mens det tilsvarende tallet i fjor var 630.
Det var 81 utstillere med til sammen 87 stands med på messen denne gang.

«Som å være på Ispo»

Det er uansett sikkert at det summet skikkelig og det var stort trøkk i gangene og på standene. Da fikk man nesten følelsen av å være på Ispo. De SPORT snakket med var også fornøyd med messen. Men som vanlig var det enkelte utstillere som satt mye alene på standene sine – det gjaldt spesielt de mindre leverandørene med litt mer ukjente merker og nye utstillere. For disse er det ikke like lett å gjøre forhåndsavtaler slik som etablerte utstillere med kjente merkevarer.