The North Face vant Årets Sponsorkampanje

Publisert: 01.02.2018 Forfatter: SPORT
The North Face vant Årets Sponsorkampanje
VANT PRIS: The North Face vant pris for sponsorkampanje. Her er Lasse Berre i BERRE (t.v.) og Anders Corwin Bristøl, salgsansvarlig for The North Face i Norge.

The North Face og kommunikasjonsbyrået BERRE vant i går kveld Sponsor- og eventprisen for Årets Sponsorkampanje for Toppturfestivalen Svalbard 2017.

Som en del av sin reposisjoneringsstrategi planla The North Face en 360 graders kampanje rundt topptur. Sammen med kommunikasjonsbyrået BERRE inngikk de et samarbeid med Helene Olafsen og Toppturfestivalen Svalbard.

- Utrolig stolte
- Vi er utrolig stolte over å motta denne prisen. Når vi først gjør noe, så gjør vi det ordentlig. Et sponsorat kan ikke lenger bare være en logo. Det må være en full kampanje for å få full utnyttelse av de investerte midlene. For oss startet dette med en serie i VG som hette «Kom i form til Toppturen», og varte helt frem til den massive dekningen i sosiale medier i etterkant av arrangementet, sier salgsansvarlig for The North Face (TNF) i Norge, Anders Corwin Bristøl i en kommentar.
Målet med kampanjen var ifølge Corwin Bristøl og styrke TNFs posisjon i Norge mot en viktig målgruppe, topptursentusiastene og butikkene som selger til dem. På festivalen på Svalbard tok The North Face med seg sine viktigste kunder, som fikk teste produktene og gjøre innkjøp for neste sesong. De fikk også vist frem produktene bra mot alle deltakerne på turen.

Helene Olafsen
- Vi har den best tenkelige ambassadøren i Helene Olafsen. Hun har vært et utrolig viktig element i hele kampanjen og har en stor del av æren for at vi vant denne prisen. Det at juryen mener at vi og Toppturfestivalen er den perfekte match gjør oss også stolte over valget vi tok for et år siden, sier salgssjefen i Norge. Han legger til at The North Face er skikkelig i vinden i Norge om dagen og den nøye planlagte satsingen begynner å gi resultater.
- Vi er tålmodige i satsingen vår i Norge og ønsker å vokse kontrollert, slik at merkevaren står så sterkt som mulig. Vi presenterer vår strategi grundig til kundene og synes det er ekstra stas å kunne vise tilbake til dem at vi mener alvor i det vi presenterer, sier Corwin Bristøl.
Lasse Berre i kommunikasjonsbyrået BERRE mener at prisen er et resultat av tett samarbeid mellom byrå, sponsor og sponsorobjekt.
- Alle har en felles interesse av å gjøre samarbeidet best mulig og skape de beste synergieffektene. Det har vært utrolig gøy å jobbe sammen med verdens største outdoor merkevare og nordens mest ekstreme festivalen. Vi skjønte tidlig at dette kom til å bli bra om det ble gjort riktig, sier Berre.

Dette er juryens begrunnelse:
«Enkelthet, klare mål og god aktivering kjennetegner Årets Sponsorkampanje. En vel gjennomtenkt strategi og god utnyttelse av sponsorat har resultert i økt merkevarekjennskap, økt omsetning og reposisjonering for sponsor. Ved å la målgruppen ta aktivt del i testing og bruk av produktene får sponsor vist seg i sitt rette element, og økt sin kredibilitet hos målgruppen. Rå natur og Europas mest ekstreme festival – Toppturfestivalen Svalbard - er den rette partner for The North Face. En økning i innsalget på 50% for våren 2018 og salg av toppturkolleksjonen Summit til 8 nye butikker taler for seg selv. Det er med glede juryen gratulerer The North Face, BERRE og Toppturfestivalen, og deres samarbeid under Toppturfestivalen Svalbard 2017, som «Årets Sponsorkampanje».