SIGNERT: The North Face har signert avtale med Helene Olafsen, som sist lørdag ble nummer to i Mesternes Mester. FOTO: BERRE V/MIKKEL WALLE

SIGNERT: The North Face har signert avtale med Helene Olafsen, som sist lørdag ble nummer to i Mesternes Mester. FOTO: BERRE V/MIKKEL WALLE

The North Face har signert med Helene Olafsen

The North Face har signert en avtale med Helene Olafsen, som sist lørdag ble slått på målstreken av Anders Jacobsen i den åttende utgaven av Mesternes Mester.

The North Face tok som kjent over merkevaren selv i juli 2016, etter at Outdoor AS hadde hatt agenturet i 12 år. Nå føler salgssjef for The North Face (TNF)  i Norge, Anders Corwin Bristøl, at ting virkelig begynner å ta av.


Ekspertbutikker
- Det er veldig gøy at vi har kommet så bra i gang med gjenoppbyggingen av The North Face i Norge. Vårt mål for denne sommeren var å komme inn på det vi mener er de 10 beste ekspertbutikkene i Norge, og det har vi virkelig klart, sier Corwin Bristøl optimistisk.
Nylig har han signert en avtale med Helen Olafsen, den tidligere snøbrettkjøreren, som på uheldig vis måtte legge opp karrieren så tidlig etter skader. Sist lørdag ble hun nummer to i den åttende utgaven av Mesternes Mester, og ble slått på målstreken i finalen av eks-skihopper Anders Jacobsen. I tillegg kan Corwin Bristøl også avsløre at TNF har signert enavtale med Toppturfestivalen på Svalbard.

TAR AV: -Vi begynner å føle at ting tar av, sier daglig leder i The North Face Norge, Anders Corwin Bristøl. FOTO: MORTEN DAHL

Popup-butikk
- Vi hadde også et veldig vellykket prosjekt med vår popup-butikk på Karl Johan sammen med Juice. Gjennomsalget av Summit kolleksjonen der var best i hele Europa. Og det til tross for den dårlige vinteren vi har hatt, sier Corwin Bristøl.
Han sier at i månedene som kommer vil man se mye til TNF i mediene, både redaksjonelt og ved hjelp av annonsering inn mot toppturfestivalen.
- Jeg har alltid hatt en filosofi om at man ikke bare inngår sponsorater av personer eller eventer uten å gjøre noe ordentlig ut av det. Vi er utrolig fornøyde med de to signeringene vi nå har gjort og gleder oss til fortsettelsen. Vi merker på etterspørselen etter merket at TNF er verdens største outdoor merkevare og at TNF virkelig er i vinden i Europa og resten av verden, sier han videre.


Vokse kontrollert
For høsten 2017 kommer TNF til å øke til ca 15 ekspertbutikker og man har et mål om å vokse rolig og kontrollert for å bygge opp merkevaren best mulig igjen.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy