KJØPT OPP: Swix Sport er blitt majoritetseier i Skisporet.no. Adm. dir. Ulf Bjerknes forteller at Swix-kunder nå får ennå bedre tilbud enn tidligere når det gjelder Swix’ smøretips og smøre-app’er.

KJØPT OPP: Swix Sport er blitt majoritetseier i Skisporet.no. Adm. dir. Ulf Bjerknes forteller at Swix-kunder nå får ennå bedre tilbud enn tidligere når det gjelder Swix’ smøretips og smøre-app’er.

Swix kjøper opp skisporet.no

Swix blir majoritetseier i Skisporet.no, markedets ledende nettportal for nett og mobilbasert prepareringsstatus av langrennsløyper.

Swix Sport AS har inngått avtale med majoritseierne i Jacilla AS, eierselskapet til nettportalen www. skisporet.no, om kjøp av 54,95 % av aksjene i selskapet. Avtalen vil være effektiv fra 20 oktober 2014. Skisporet.no vil dermed inngå i Swix sin omfattende nettsatsning for å kunne tilby langrennskunden flere og bedre ”ski tips” på nett og mobil.

 

Unik teknologi

- Vi er meget fornøyd med å ha kommet til enighet med deler av gründerne i Jacilla AS, om kjøp av Skisporet.no. Våre smørefilmer og smøreapp’er har over tid vist seg å være en stor suksess og vi ser at Swix-kunden ønsker flere og bedre slike tjenester fra oss. Skisporet.no har en helt unik teknologi der de på en imponerende måte viser når og hvor alle langrennsspor er kjørt over hele Norge - ”live” på nett og mobil. Med over 60 prosent dekning i Norge har de en suveren posisjon innen dette markedet. Vi ser at en felles satsning og samordning av våre nettbaserte smøretips og deres app-teknologi vil kunne gi langrennsløperen noen helt unike nettbaserte turtips i fremtiden, sier Ulf Bjerknes, adm.dir. i Swix Sport AS.

Jacilla AS ble etablert i Lillehammer i 2006 av gründerne; Arnt Rønning, Paul Jørgensen, Michael Max, Bernt Bjørnsgaard og Anders Bjørnsgaard. Swix Sport AS kjøper aksjene til Rønning, Jørgensen og Max. De 2 lokale gründerne, Anders og Bernt Bjørnsgaard, sammen med ansatt drift- og utviklingsressurs Svein Erik Løken utgjør administrasjonen i selskapet, blir med på den videre satsingen.

 

700 løyper

Skisporet.no er i dag markedets dominerende løsning for nett og mobilbaserte prepareringsstatus av langrennsløyper på digitale flater. Selskapets GP- løsning finnes i dag på ca. 700 løypemaskiner over hele Norge og portalen samarbeider med ca 300 forskjellige løypelag og 7500 skiløyper. I 13/14-sesongen benyttet nærmere en million nordmenn Skisporet.no som sin portal for turtips innen langrenn.

- Vi har jobbet i nærmere sju år med å utvikle Skisporet.no og den tilhørende GPS teknologien. Vi har vært et utpreget gründer- og teknolgibasert selskap som har utviklet en unik web løsning som vi er meget stolte av. At Swix nå kommer inn som ny hovedeier og bidrar til å løfte teknologien og selskapet videre, opplever vi som en meget vellykket løsning, sier Michael Max, representant for de tre selgende aksjonærene.

- Å få Swix som ny hovedeier vil åpenbart løfte potensialet for Skisporet.no. Vi vil sammen med Swix i tiden fremover investere betydelig i utvikling av vår teknologi plattform, hvor ambisjonen skal være at fremtidens Skisporet.no skal gi langrennsløperen en enda råere opplevelse både innen tur- og smøretips på samme nett besøk. Vi har i dag samarbeid med over 300 løypeorganisasjoner og har tro på at veksten vil være betydelig også i tiden fremover. Vi ser at målet om tilnærmet full langrennsdekning i Norge er mulig sammen med Swix, sier Anders Bjørnsgaard, adm. dir. i Jacilla AS.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy