Som hjelmsponsor har proffsykkellaget fått med seg Sweet Protection og raske briller får de av Northug.
Uno-X har vært bredt engasjert i norsk sykkelsport i mange år
og eier og driver i dag Uno-X Norwegian Development Team på UCI
kontinentalnivå.
– Vi
har nå utviklet en sportslig og organisatorisk struktur som gjør at vi er klare
for å etablere oss som det første norske profflaget for herrer, fortalte sykkelsjef
og daglig leder Jens Haugland i Uno-X Norge AS i en pressemelding før sommeren.
Profflisensen som UCI Professional Continental Team søker de fra 2020-sesongen.
Sweet-ambassadør Aksel Lund Svindal fulgte Uno-x-teamet til Å før starten av første etappe av årets Arctic Race. Det samme gjorde Petter Northug som kombinerer lanseringen av sponsoravtalen med lanseringen av sin nye brillekolleksjon «Northug».
– Vi har inngått en treårs avtale som går fra 2020, men jobben begynner nå, sier Bjørn Fjellstad, daglig leder i Sweet Protection. Det er mye arbeide igjen for å tilpasse hjelmene til hver enkelt utøver og sikre alle delene slik at rytterne blir 100 prosent fornøyde.
– Vi er stolte sponsorer av briller for teamet, sier Jon Inge Gullikstad daglig leder i Brand Assist som lanserer merkevaren Northug sammen med Petter Northug. At det er et proff-lag passer oss godt med tanke på testing og produktutvikling av multisports brillene.
De nye sponsorene er sikre på at de vil få mye glede av hverandre. Begge legger stor vekt på verdien som ligger i å få tilbakemelding fra ryttere i verdensklasse på hva vi eventuelt kan forbedre og hva som bør videreutvikles.
– Denne produktutviklingen er viktig og kommer tilslutt den vanlige forbrukeren til gode, sier Fjellstad. Brillesponsor "Northug"
Hjelmsponsor Sweet Protection