Landslagsutøvere på lansering av årets VM-genser. Fra venstre, Aleksander Aamodt Kilde, Aksel Lund Svindal, Heidi Weng, Ragnhild Mowinckel, Nina Haver-Løseth.

Landslagsutøvere på lansering av årets VM-genser. Fra venstre, Aleksander Aamodt Kilde, Aksel Lund Svindal, Heidi Weng, Ragnhild Mowinckel, Nina Haver-Løseth.

Strikker til alle sesonger

Dale of Norway er på full fart ut i verden med norskproduserte strikkeplagg. Nå skal produsenten på Dalekvam ikke bare strikke klær for de kalde vintermånedene, men lage kolleksjoner tilpasset alle årstider.

Eierne fra investeringsfondet Altor er entusiastiske og har stor tro på at den norske kompetansen er en unik verdi. De har allerede satset mye penger på å utvide produksjonsfasilitetene for å øke kapasiteten.
-Dale of Norway er en fantastisk sterk merkevare, med en unik kompetanse. De er best i verden både på pris og kvalitet. Vi gleder oss til å videreutvikle merkevaren, å jobbe oss inn i det kinesiske markedet sammen med det amerikansk-kinesiske investeringsfondet IDG Capital, sier Herman Korsgaard fra Altor til Sportsbransjeforeningen.

 

Inn i varmen

Det er et høyt tempo i tekstilbedriften om dagen, men konstituert daglig leder og CFO i Dale of Norway Kari-Anne Gabrielsen, er opptatt av at de skal ha en kontrollert vekst og bygge sten på sten. Vi må utvide, investere og ansette for å håndtere veksten.
-Vi er så heldig å ha fått oppdraget med å designe og produsere den offisielle OL-genseren for sommer-OL i Tokyo 2020.
Det er jo veldig varmt i Tokyo om sommeren, så det blir noe helt nytt for oss, forteller Gabrielsen.
Hun vil ikke røpe hva slags planer Dale har for sommerkolleksjonene.

 

På ballen

En ny sponsoravtale er også helt i trå med den nye satsningen. For Dale of Norway og Håndballen NHF har inngått en samarbeidsavtale for de neste to årene.
-Vi er veldig stolte over å kunne titulere oss som samarbeidspartner til Norges Håndballforbund! Dale of Norway har vært en samarbeidspartner til skiidretten i over 60 år, men dette er noe nytt, spennende og i tråd med retningen merkevaren beveger seg, sier sponsorsjef John Olav Evans i Dale of Norway.
Den store fordelen med landslagene i håndball er at de spiller to mesterskap årlig, som er i viktige salgsperioder for oss i Dale of Norway. I tillegg deltar lagene forhåpentligvis i sommer-OL, som vil kunne gi oss synergier over i det å bli et mer helårsbrand, avslutter Evans.

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024