Eierne fra investeringsfondet Altor er entusiastiske og har stor tro på
at den norske kompetansen er en unik verdi. De har allerede satset mye penger
på å utvide produksjonsfasilitetene for å øke kapasiteten.
-Dale of Norway er en fantastisk sterk merkevare, med en unik
kompetanse. De er best i verden både
på pris og kvalitet. Vi gleder oss til å videreutvikle merkevaren, å jobbe oss inn i det kinesiske markedet sammen med
det amerikansk-kinesiske investeringsfondet IDG Capital, sier Herman Korsgaard fra Altor til Sportsbransjeforeningen.
Det er et høyt tempo i tekstilbedriften om dagen,
men konstituert daglig leder og CFO i
Dale of Norway Kari-Anne Gabrielsen, er opptatt av at de skal ha en kontrollert vekst og bygge
sten på sten. Vi må utvide, investere og ansette for å håndtere veksten.
-Vi er så heldig å ha fått
oppdraget med å designe og produsere den offisielle OL-genseren for sommer-OL i
Tokyo 2020.
Det er jo veldig varmt i
Tokyo om sommeren, så det blir noe helt nytt for oss, forteller Gabrielsen.
Hun vil ikke røpe hva
slags planer Dale har for sommerkolleksjonene.
En ny sponsoravtale er også helt i trå med den nye satsningen. For Dale
of Norway og Håndballen NHF har inngått en samarbeidsavtale for de neste to årene.
-Vi er veldig stolte over å kunne titulere oss som samarbeidspartner
til Norges Håndballforbund! Dale of Norway har vært en samarbeidspartner til
skiidretten i over 60 år, men dette er noe nytt, spennende og i tråd med
retningen merkevaren beveger seg, sier sponsorsjef John Olav Evans i Dale of
Norway.
Den store fordelen med landslagene i håndball er at de spiller to
mesterskap årlig, som er i viktige salgsperioder for oss i Dale of Norway. I
tillegg deltar lagene forhåpentligvis i sommer-OL, som vil kunne gi oss
synergier over i det å bli et mer helårsbrand, avslutter Evans.