ØKER KRAFTIG: Norsk Sportsbransjeforenings hjemmesider har en god økning fra 2016 til 2017.

ØKER KRAFTIG: Norsk Sportsbransjeforenings hjemmesider har en god økning fra 2016 til 2017.

Stor økning på bransjeforeningens hjemmesider

SPORT har gått gjennom trafikken på www.sportsbransjen.no fra 1. august 2016 til og med 16. oktober i år. Tallenes tale er klar: Det har vært en solid økning på alle områder.

I august 2016 var det 5126 brukere på www.sportsbranjen.no. I år er dette tallet økt til 8452 – en økning på hele 85 prosent. Antall økter er økt med 67 prosent, og lå i oktober i år på 40527.

- Satsing gir resultater
- Vi ser at vår satsing på nett med jevnlige nyheter og nyhetsbrev nå virkelig begynner å gi resultater. Vi kan nå trygt si at vi er bransjens møteplass på nett. Vi ser en betydelig økning i alle målbare tall som er viktige og viser hvor mange og hvor ofte våre hjemmesider brukes, sier adm. dir. i Norsk Sportsbransjeforening, Trond Evald Hansen. Han er særlig godt fornøyd med at antall brukere øker med hele 85 prosent og at antall økter øker med 67 prosent.

Kun for medlemmer
Nytt den siste tiden er også at det er åpnet opp for en egen fane med sider kun for bransjeforeningens medlemmer. Her finner man statistikk, analyser og artikler som går i dybden på utviklingen i norsk og internasjonal sportsbransje.
- I all hovedsak ønsker vi at all informasjon av og med sportsbransjens aktører er åpent for alle, men noen eksklusive saker er forbeholdt medlemmer i Norsk Sportsbransjeforening, sier Hansen. Man må altså være medlem i Norsk Sportsbransjeforening for å få tilgang til disse sidene. Det får man med å ta kontakt med trond.evald.hansen@sportsbransjen.no . Hansen understreker at www.sportsbransjen.no fortsatt i all hovedsak er åpen og gratis for alle. All informasjon og påmelding til Norspomessene ligger også på hjemmesidene, og dette generer også økt bruk av sidene.


Populær annonsekanal

Trond Evald Hansen ønsker å understreke at siden web-siden nå er blitt så god og populær i bransjen, så er det også stadig flere annonsører som ser nytten av å nå ut til bransjens aktører på hjemmesiden.
- Vi merker et solid oppsving på annonsesiden på web’en, og i enkelte perioder er det «kø» av annonser på plasser der det er mulig å rotere annonsene. Med så godt besøkte sider, vil en annonse på www.sportsbransjen.no gi svært god synlighet ut mot bransjen, sier Hansen.

Dette er tallene for perioden 1. august til 16. oktober 2017:

Økter:
Økning: 67 prosent

Brukere:
Økning: 85 prosent

Sidehenvisninger:
Økning: 53,4 prosent

Unike sidehenvisninger:
Økning: 64,2 prosent

Returnerende besøk:
Økning: 55,5 prosent

Nye besøk:
Økning: 84,5 prosent


Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024