ØKNING AV JULEHANDEL PÅ NETT: Det var en stor økning av julehandel på nett i 2014,viser tallt. ILLUSTTRASJONSFOTO

ØKNING AV JULEHANDEL PÅ NETT: Det var en stor økning av julehandel på nett i 2014,viser tallt. ILLUSTTRASJONSFOTO

Stor økning for julehandel på nett

Nordmenn handlet i desember 2014 for 14 prosent mer på nett sammenlignet med året før. Særlig var veksten god innen elektronikk, klær, sko og sportsutstyr.

Det er netthandel.no som melder om at 14 prosent handlet mer på nettet til sist jul enn til jul i 2014.

17 % opp for sport

Veksten i elektronikkbransjen var på hele 19 prosent i desember sammenlignet med samme periode året før. Innen bransjen klær og sko ser vi en økning på 18 prosent og sportsbransjen i seg selv har en økning på 17 prosent. Det viser ferske tall fra betalingsleverandøren DIBS. Tallene baserer seg på DIBS sine egne transaksjonstall fra en rekke norske nettbutikker fra desember 2014.

- Våre julehandelstall viser at forbrukerne begynner å bli mer komfortable med å handle julegaver på nett. Elektronikk har tradisjonelt vært en av de største bransjene innen netthandel, men nå vokser også bransjer som sportsartikler og klær like mye. Dette sier oss at e-handelen bredder seg mer og mer ut, sier Henrik Begby Andersen, daglig leder DIBS Norge i en pressemelding.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer