Stians Sport lanserer nytt egetutviklet sykkelmerke

Publisert: 23.04.2018 Forfatter: Morten Dahl
Stians Sport lanserer nytt egetutviklet sykkelmerke
NYTT MERKE: Stians Sport kommer med et nytt egetutviklet sykkelmerke – NAITS. ILLUSTRASJON: STIANS SPORT

Stians Sport lanserer et nytt sykkelmerke. Fra høsten 2018 kommer grossisten med NAITS – et selvutviklet sykkelmerke som skal være et supplement til Merida.

- Vi har fått en del henvendelser fra kunder som har ytret et ønske om at vi skal ha et annet merke i tillegg til Merida, og som skal stå for noe annet. NAITS skal være et «mer for pengene-merke», men med god kvalitet. Merida har utviklet seg til i større grad å bli et mer high end-merke, sier daglig leder i Stians Sport, Stian Steen-Olsen.

Skal være et supplement
NAITS lanseres høsten 2018, men blir å finne på Norspomessen i juni.
- Du er ikke redd for at dere utraderer Merida med dette nye merket?
- Nei, NAITS skal være supplement til Merida, og ha et helt annet uttrykk og være et «value for money»-merke. Dette er noe kundene har etterspurt, og vi er nødt til å tilpasse oss hva disse etterspør, svarer Steen-Olsen. Syklene er produsert på kvalitetsfabrikker i Kina og på Taiwan, mens produktutviklingen har skjedd på Stians Sports kontor på Lysaker utenfor Oslo.
- Vi er stolte av å ha dyktige medarbeidere innen både produktutvikling, markedsføring og design til å kunne lansere et eget sykkelmerke som NAITS, sier han. 

Volumprodukt
- Vi tenker oss at NAITS kan være for butikker som ikke har eget sykkelmerke og som har behov for et volumprodukt som spesielt er designet og utviklet for norske forhold, sier Steen-Olsen videre. Han legger til at NAITS kommer med de viktigste kategoriene, sykler for barn, hybrid, terrengs, classic og el-sykler. I tillegg er allerede de første NAITS produktene av deler og utstyr lansert.