GODE TALL: Foot Locker leverer gode tall i første kvartal – særlig i Europa. Runner’s Point, som spesielt er å finne i Tyskland gjør det også bra.

GODE TALL: Foot Locker leverer gode tall i første kvartal – særlig i Europa. Runner’s Point, som spesielt er å finne i Tyskland gjør det også bra.

Sterkt av Foot Locker i Europa

Foot Locker fortsetter å gjøre det bra. Første kvartal i år økte omsetningen med 3,7 prosent.

Det er Sporting Goods Intelligence (SGI) som melder at Foot Locker fortsetter å gjøre det bra, men det gjelder i første rekke utenfor hjemlandet USA. I Europa øker Foot Locker godt. På verdensbasis økte omsetningen med 3,7 prosent, mens den organiske veksten ble på 2,9 prosent.

Norge


Foot Lockers Europa-sjef fortalte sist høst at Foot Locker kommer til å åpne sin første butikk i Norge, men det har ikke lykkes SPORT å få en ytterligere kommentar på når de åpner her i landet.
Ved utgangen av første kvartal, som ble avsluttet 30. april, hadde Foot Locker 606 egeneide butikker i Europa, 123 egeneide Runners Point-butikker og 88 egeneide Sidestep-butikker. De to sistnevnte kjedene er primært et tysk fenomen for den amerikanske butikk-giganten, og bare i løpet av første kvartal ble det åpnet 15 franchise Runners Point-butikker i Tyskland. Det totale antallet Foot Locker-eide butikker har holdt seg noenlunde stabilt en stund.

Netto-inntekten økte


 Den kvartalsvise bruttomarginen holdt seg stabilt 35 prosent, mens netto-inntekten økte med 4 prosent til nytt rekordnivå på 191 millioner dollar.
Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer