OMORGANISERER: Stadion i Sverige gjør en del endringer der de vanlige butikkene og outlet-butikkene skilles ut i to ulike enheter. ARKIVFOTO

OMORGANISERER: Stadion i Sverige gjør en del endringer der de vanlige butikkene og outlet-butikkene skilles ut i to ulike enheter. ARKIVFOTO

Stadium omorganiserer

Svenske Stadium har de seneste årene også satset mye på outlet-butikker, og nå omorganiserer hele kjeden. Nå skal selskapet deles inn i to ulike tydelige avdelinger, som begge kommer til å ligge under Stadium Group.

Det har skjedd mye i svensk sportsbransje etter at XXL kom inn på markedet. Nå omorganiserer den kjente svenske kjeden Stadium. Kjeden har de senere årene også satset mye på outlet-butikker, og det er med bakgrunn i denne utviklingen at selskapet nå kommer til å framstå i to ulike tydelige avdelinger: Stadium Outlet og Stadium AB. Begge kommer til å ligge under Stadium Group.

Karl Eklöf fortsetter som adm. dir. for Stadium, mens Magnus Wåhlander blir ansvarlig for Stadium AB. For outlet-delen blir det ingen endringer, bortsett fra den skilles tydelig ut som egen enhet.

Får frigjort tid
- Forandringene innebærer at jeg får frigjort mer tid til å jobbe med våre overgripende strategiske spørsmål, i tillegg til forretningsutvikling. Vi har utfordret bransjen i mer enn 30 år, og har ingen planer om å slutte med det nå, sier Karl Eklöf i en kommentar.

Stadium har i dag butikker i Sverige, Finland og Tyskland, hvor hjemmemarkedet er desidert størst. Kjeden har nå 125 butikker i hjemlandet, og totalt 166 dører. Antall outlet har også økt kraftig de senere årene, og det finnes nå 32 Stadium outlets i Sverige.


Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer