Gjennom egen ny nettløsning ønsker kjeden å kunne benytte dataene bedre, skape en bedre brukeropplevelse for de forskjellige nasjonale SPORT
2000-kjedene, styrke innkjøpsordningene, vareutvalget og samarbeidet med ulike merkevarer.
Margit Gosau, sjefen for Sport 2000 International, sier at kjeden
nå fokuser mer på å styrke posisjonen sin rundt disse områdene, mer enn å vokse
internasjonalt.
Men de fortsetter også å vokse. For gruppen som etablerte
seg i Spania og Ungarn i 2017, er nå også i ferd med å etablere seg i Hellas. Etter
at de trakk seg fra samarbeidet med norske MX Sport ser de etter nye
samarbeidspartnere i Norge, det samme gjelder for Storbritannina og Irland, der
de trakk seg ut av Sport Direct International og Elverys.
Uten å telle med disse tre selskapene hadde Sport 2000 International
totalt 3555 butikker i 23 land på slutten av 2018, det er 124 flere enn året
før.
Tallene viser at Sport 2000 økte varesalget med 2,1 prosent
før skatt i 2018, sammenlignet med året før. Ifølge Sporting Goods
Intelligence, oppnådde de en større økning enn kjedens største konkurrent,
Intersport International.
SPORT 2000 Internationals medlemmer solgte varer for nærmere
3,9 milliarder euro i 2018.
“Vi er svært fornøyde med tallene. At vi vokser som innkjøpsgruppe viser at vi er på rett spor. Å oppnå suksess i et så dynamisk marked krever kontinuerlig tilpassning og fleksibilitet til endringer av kunder, forhandlere og merkevarepartnere”, sa Margit Gosau, administrerende direktør i SPORT 2000 International, i oppsummeringen av regnskapsåret på generalforsamlingen deres i midten av mai.
Om SPORT 2000 International
Total
omsetning, 3,9 milliarder euro i 2018
Har 3555 butikker i 23 land, og sysselsetter gjennom
disse mer enn 35.000 personer.
Er den nest største innkjøpsorganisasjonen for uavhengige
sportsbutikker i Europa.