SPINNINGENS DAG: 24. mars går Spinningens Dag av stabelen, der Sportsbransjen AS er en av flere samarbeidspartnere. ILLUSTRASJONSFOTO

SPINNINGENS DAG: 24. mars går Spinningens Dag av stabelen, der Sportsbransjen AS er en av flere samarbeidspartnere. ILLUSTRASJONSFOTO

Spinningens dag 2015 – blir du med?

Spinning og sykling er blant Norges mest populære aktivitetsformer for voksne. For å få enda flere i aktivitet går Virke Trening, Syklistenes Landsforening og Sportsbransjen AS nok en gang sammen om Spinningens dag tirsdag 24. mars.

Målet er å få flere til å teste spinning, flere som spinner til å sykle ute og flere som ikke er aktive til å prøve noe nytt. Samarbeidet er en del av Aktivitetsalliansens kampanje Heia Deg!
- Nå søker vi deltakere. Det vil si treningssentre som er medlem i Virke Trening, lokallag av Syklistenes Landsforening og aktører i Sportsbransjen AS som ønsker å bidra til et mer aktivt Norge. I fjor åpnet over 150 treningssentre dørene for gratis spinning, og rundt 10 000 nordmenn deltok på spinning-timer over hele landet, sier administrerende direktør i Sportsbransjen AS, Bård Kristiansen.

Jeg vil delta, hva må jeg gjøre?

Treningssenter:

  • Arrangere minst én åpen, gratis spinningtime på tirsdag 24. mars.

  • Markedsføre Spinningens dag overfor medlemmer og evt. lokale medier. Fortelle om kort om kampanjen på timen, og benytte tiltakets logo og veiledning for markedsmateriell*

  • Registrere deltakere i resepsjonen og sende inn liste etterpå

  • Dele ut materiell etter timen(e)

  • Der det er mulig: Legge til rette for kort presentasjon fra Syklistenes Landsforening og/eller Sportsbransjen

Syklistenes Landsforening:

  • Fortelle om sykling som aktivitetsform på spinningtime på lokalt treningssenter som deltar på Spinningens dag

  • Markedsføre dagen overfor medlemmene og evt. i lokale medier

  • Benytte tiltakets logo og veiledning for markedsmateriell*

  • Informere om Sykkelens dag 10. mai


Sportsbransjen:

  • Markedsføre Spinningens dag med materiell i butikker, på nett, i sosiale medier og evt. i lokale medier

  • Benytte tiltakets logo og veiledning for markedsmateriell*

  • Samarbeide med lokalt treningssenter og Syklistenes Landsforening der det er relevant, f.eks. med foredrag om sykkelstell og -utstyr

  • Vurdere lokale konkurranser for deltakere på Spinningens dag

 

«Heia deg!» vil hjelpe dere
Heia deg-kampanjen produserer Spinningens dag-materiell som kan brukes som plakater, flyers og innhold til nettsider og Facebook. Deltakelse på Spinningens dag forutsetter bruk av dette, samt tiltakets egen logo og veiledning for bruk av denne.
I tillegg får dere pressemateriell som kan brukes overfor lokale medier dersom dere vil profilere Spinningens dag lokalt. Materiellet vil være tilgjengelig fra ca. 16. februar.

Tiltaket blir også profilert på Heia Deg!-kampanjens Facebook-sider med ca. 40 000 tilhengere: wwwfacebook.com/heiadeg

Påmelding
Klikk på linken og fyll ut dette skjemaet, så vil sekretariatet ta kontakt om ikke så lenge:
http://bit.ly/paamelding_spinningens_dag
Påmeldingsfrist: 2. mars 2015.

 

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer