NY SPONSOR: Skogstad er blitt ny sponsor for Cardiff City. Fra venstre James Every i Skogstad UK, Cardiff-trener Ole Gunnar Solskjær og daglig leder i Skogstad, Henning Skogstad.

NY SPONSOR: Skogstad er blitt ny sponsor for Cardiff City. Fra venstre James Every i Skogstad UK, Cardiff-trener Ole Gunnar Solskjær og daglig leder i Skogstad, Henning Skogstad.

Skogstad sponser Cardiff

Skogstad Sport skal sponse Ole Gunnar Solskjærs Cardiff City. Den norske leverandøren er blitt den nye offisielle samarbeidspartneren av utendørsbekledning til den britiske klubben.

Skogstad startet sin eksport til Storbritannia i 2011 og har vokst raskt siden. Nylig signerte de en avtale med John Lewis, en av Storbritannias største forhandlere. For å videre støtte deres økende kjennskap og salg i Storbritannia har Skogstad besluttet å sponse den velkjente fotball klubben Cardiff City.

Synlighet på stadion
Noen av elementene ved sponsoratet innbefatter markedsføring ved Cardiff Citys nye stadion. Dette inkluderer blant annet logo bak Ole Gunnar Solskjær ved intervju før og etter kamp, promotering gjennom sosiale medier og kampanjer.

Ettersom Ole Gunnar Solskjær er kjent og respektert i Norge og Cardiff City er en familieorientert klubb, er dette et samarbeid svært passende for Skogstad.

Utmerket mulighet
- Dette er en utmerket mulighet for Skogstad og Cardiff City. Hovedgrunnen til avtalen er våre familieorienterte verdier som står sterkt hos begge parter. Ole Gunnar Solskjær er hedret i Norge og vi er svært glade for muligheten til å jobbe tett sammen med han. Vi ser frem til samarbeidet og å holde treneren, og forh å pentligvis supporterne, varme gjennom en sesong med mye fotball gled, sier daglig leder i Skogstad, Henning Skogstad. Han sier til SPORT at dette blir inntil videre den eneste større satsingen mot lagidrett for Skogstads del, men at man sponser andre mindre tiltak i Norge.

-Vi ser på det slik at dersom Ole Gunnar Solskjær er nummer en på listen over eksport fra Norge til Storbritannia, er Skogstad en god nummer to, fortsetter han.

-Vi er svært glade for å starte dette samarbeidet med Skogstad, en av Norges ledende leverandør av utendørs bekledning. Dette er det første offisielle samarbeidet klubben har hatt med en norsk bedrift, noe som understreker vår økende internasjonale rekkevidde. Vi skal sammen utvikle kampanjer som vil gagne våre fans og hjelpe hverandre til og videre heve profilen av merkevarene i våre hjemland, sier Nic Heslop. Han er markedssjef i Cardiff City.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer