Futro har Puma kalt sin kolleksjon innen sjangeren, eller som konsernsjefen i Puma, Bjørn Gulden selv beskriver den; «sko på steroider». Foto: Puma
Puma økte
salget med 15 prosent og leverte med god fortjeneste til andre kvartal.
Bjørn Gulden, konsernsjefen i Puma, forklarer suksessen med at de klarte å fange
opp den økte etterspørselen etter mer voluminøse joggesko tidlig. De fikk dreid
produksjonen raskt, og fikk varene fort ut i markedet.
Gulden
fortalte Sporting Goods Intelligence, at de merket nedgangen i etterspørselen
etter klassiske joggesko på slutten av 2017, og at det samtidig hva vanskelig å se i hvilken retning markedet dreide. Ikke før i april forsto de at det var skoene med tykkere såler og synlig teknologi folk ville ha.
At Puma klarte leverte på sko-trenden så raskt ga dem mer og bedre hylleplass, noe som igjen gjorde
at de fikk solgt et bredere spekter av vareutvalget.
De siste tallene
viste at skosalget økte med 18,4 prosent, klær med 10,5 prosent og 15 prosent
for annet tilbehør.
Futro har
Puma kalt sin kolleksjon innen sjangeren, eller som Gulden selv beskriver den;
«sko på steroider».
Tilbake