Futro har Puma kalt sin kolleksjon innen sjangeren, eller som konsernsjefen i Puma, Bjørn Gulden selv beskriver den; «sko på steroider». Foto: Puma

Futro har Puma kalt sin kolleksjon innen sjangeren, eller som konsernsjefen i Puma, Bjørn Gulden selv beskriver den; «sko på steroider». Foto: Puma

«Sko på steroider»

Puma gjør suksess med voluminøse joggesko

Puma økte salget med 15 prosent og leverte med god fortjeneste til andre kvartal. Bjørn Gulden, konsernsjefen i Puma, forklarer suksessen med at de klarte å fange opp den økte etterspørselen etter mer voluminøse joggesko tidlig. De fikk dreid produksjonen raskt, og fikk varene fort ut i markedet.
Gulden fortalte Sporting Goods Intelligence, at de merket nedgangen i etterspørselen etter klassiske joggesko på slutten av 2017, og at det samtidig hva vanskelig å se i hvilken retning markedet dreide. Ikke før i april forsto de at det var skoene med tykkere såler og synlig teknologi folk ville ha.

At Puma klarte leverte på sko-trenden så raskt ga dem mer og bedre hylleplass, noe som igjen gjorde at de fikk solgt et bredere spekter av vareutvalget.
De siste tallene viste at skosalget økte med 18,4 prosent, klær med 10,5 prosent og 15 prosent for annet tilbehør.

Futro har Puma kalt sin kolleksjon innen sjangeren, eller som Gulden selv beskriver den; «sko på steroider».
Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer