SOLIDE PUMA-TALL: Også Puma leverer gode tall så langt i år med en salgsøkning på 15,8 prosent første halvår.

SOLIDE PUMA-TALL: Også Puma leverer gode tall så langt i år med en salgsøkning på 15,8 prosent første halvår.

Puma med gode tall

Det er gode tider for de største sportsutstyrsprodusentene i verden. Nike og adidas kan vise til gode tall, og nå kommer Puma etter. Salget har vært så godt at de oppgraderer utsiktene for det endelige oppgjøret for 2017.

Salgsøkningen for Puma andre kvartal i år, var på hele 16,3 prosent i konstant valuta, men mer imponerende var kanskje det operasjonelle resultatet (Ebit) som hoppet opp til 43,2 millioner Euro. Det er tre ganger høyere enn for ett år siden da dette resultatet endte på 11,9 millioner Euro. Netto-profitten ble på 21,9 millioner Euro, opp fra 1,6 millioner Euro forrige år.

Oppjusterer årssalget
For hele 2017 er nå anslaget at Puma vil øke salget sitt med mellom 12 og 14 prosent. Det er spesielt stor etterspørsel etter sko. I den såkalte EMEA-regionen, som Europa er en del av og utgjør det største markedet i, var det en økning i salget på hele 19,9 prosent til 385,1 millioner Euro. Det var vekst i alle de store europeiske markedene som Storbritannia, Tyskland og Frankrike.

Ser man på tallene for første halvår er det også ganske imponerende med en salgsvekst på 15,8 prosent til 1,973,8 millioner Euro. Skosalget er den største driveren. Pumas egne utsalg økte med 21,8 prosent.

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024