Konkurrenten Nike åpnet sitt univers på Fifth Avenue i New York i fjor og store forhandlere som Macy ' s har også hevet seg på trenden om å levere nye konsepter til sine kunder.
I butikken på ca. 1700 kvm har Puma investert tungt i ny teknologi for å gi kundene sine unike opplevelser. Her kan besøkende spesialtilpasse sine klær, sko og tilbehør med maling, farging, batikk, applikasjoner, broderi, 3D-strikking, laserprinting og smart gjenbruk, ifølge Puma. Besøkende kan også få se produkter de liker i andre farger og stilarter gjennom iMirror, smart-speil i butikken, og trykke på en knapp i speilet om de ønsker assistanse av betjeningen.
Målet med denne blandingen av butikk og kule opplevelser er
naturligvis å trekke kunder inn i butikken, men like viktig er det å etterlate
en positiv relasjon til merkevaren.
Trenger man en
liten pause fra produktfokuset kan man for eksempel sette seg inn i en
simulator å rase gjennom New Yorks gater som profesjonell formel 1-sjåfør. Ivrige fotball-fans og -spillere vil antagelig ha glede av å få teste ut Pumas nyeste fotballsko på terning med profesjonelle fotballspillere som Antoine Griezmann og Romelu Lukaku i
butikkens egen simulator som inviterer til San Siro Stadium. Basketballfans er
også en viktig kundegruppe for Puma, de kan oppleve high-end
teknologi som QR-koder for hvert produkt fra en storskjerm i lokalet.