Puma åpner nytt univers

Puma åpner i dag sin egen butikk på 5th Avenue i New York. I deres nye merkevare-univers viser selskapet at det er på høyde med de beste når det gjelder å skape unike opplevelser i butikken.

Konkurrenten Nike åpnet sitt univers på Fifth Avenue i New York i fjor og store forhandlere som Macy ' s har også hevet seg på trenden om å levere nye konsepter til sine kunder.

Personlig tilpasning

I butikken på ca. 1700 kvm har Puma investert tungt i ny teknologi for å gi kundene sine unike opplevelser. Her kan besøkende spesialtilpasse sine klær, sko og tilbehør med maling, farging, batikk, applikasjoner, broderi, 3D-strikking, laserprinting og smart gjenbruk, ifølge Puma. Besøkende kan også få se produkter de liker i andre farger og stilarter gjennom iMirror, smart-speil i butikken, og trykke på en knapp i speilet om de ønsker assistanse av betjeningen.

Rom for lek

Målet med denne blandingen av butikk og kule opplevelser er naturligvis å trekke kunder inn i butikken, men like viktig er det å etterlate en positiv relasjon til merkevaren.

Trenger man en liten pause fra produktfokuset kan man for eksempel sette seg inn i en simulator å rase gjennom New Yorks gater som profesjonell formel 1-sjåfør. Ivrige fotball-fans og -spillere vil antagelig ha glede av å få teste ut Pumas nyeste fotballsko på terning med profesjonelle fotballspillere som Antoine Griezmann og Romelu Lukaku i butikkens egen simulator som inviterer til San Siro Stadium. Basketballfans er også en viktig kundegruppe for Puma, de kan oppleve high-end teknologi som QR-koder for hvert produkt fra en storskjerm i lokalet.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy