GODT 2016: Pumas samarbeid med Rihanna har båret Frukter, særlig mot damesegmentet.

GODT 2016: Pumas samarbeid med Rihanna har båret Frukter, særlig mot damesegmentet.

Puma fortsetter å vokse

Pumas omsetning for 2016 økte med 7,1 prosent, godt hjulpet av et særdeles solid fjerde kvartal.

Europa er den verdensdelen hvor Puma nå gjør det skarpest, ifølge Sporting Goods Intelligence (SGI). Særlig i fjerde kvartal dro verdensdelen opp veksten. Økningen i dette kvartalet for Puma-gruppen ble på 9, prosent til 958 millioner Euro. Særlig var det fottøy, bekledning og tilbehør som dro opp salget i dette kvartalet.

Europa
Den såkalte EMEA-regionen, hvor Europa utgjør en vesentlig del, økte salget med 13,4 prosent i nøytral valuta. Dette er imponerende i og med tilsvarende kvartal i 2015 hadde hele 21 prosents økning. Også i Amerika økte Puma, med 9,9 prosent.

For hele 2016 endte omsetningen på 3,626,7 milliner Euro, en økning på 7,1 prosent sammenliknet med året før. Økningen er litt foran det som var forespeilet.

Rihanna
Pumas norske sjef, Bjørn Gulden, framhevet Pumas gode synlighet under fotball-EM og Usain Bolt, mens samarbeidet med Rihanna virkelig har fått Pumas damekolleksjon til å ta av ordentlig.

Også Pumas resultater var tilfredsstillende i fjor, skal vi tro SGI.


Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy