Daglig leder i Ultimo Outdoor, Per Arne Arnesen, sier at dette dreier seg om en styrt avvikling etter tre år med solide underskudd og sviktende omsetning for butikkene i kjeden.
-Konkurransen har økt sterkt de senere årene, og vi har ikke fått det til å gå rundt. I løpet av kort tid legges de sju siste butikkene ned, etter at kjeden har lagt ned 22 butikker tidligere i år, sier Arnesen. Han opplyser at 110 personer er berørt av nedleggelsene, og fem ansatte ved hovedkontoret i Vestby mister også jobbene sine.
Omsatte for 80 mill
Det er ifølge Arnesen litt usikkert hva som skjer med firmanavnet Ultimo Outdoor i skrivende stund, men navnet fjernes ikke – noe som kan tyde på at man skal drive videre i en eller annen form.
I fjor omsatte de 32 butikkene i kjeden for 80 millioner kroner, men omsetningen har altså gått nedover de senere årene. I tillegg har altså kjeden hatt store underskudd de tre siste årene, noe som eierne ikke lenger kunne godta.