ISPO-BESØK: Det var 2,7 prosent flere besøkende på årets Ispo-messe sammenliknet med fjorårets. FOTO: ISPO/MESSE MÜNCHEN

ISPO-BESØK: Det var 2,7 prosent flere besøkende på årets Ispo-messe sammenliknet med fjorårets. FOTO: ISPO/MESSE MÜNCHEN

Økning for Ispo

Besøksantallet på Ispo økte med 2,7 prosent i år sammenliknet med messen i 2014. Det viser sluttrapporten fra messen i begynnelsen av februar.

Med mer enn 83.000 besøkende i løpet av de fire dagene Ispo varte, kan messen notere seg for en økning på 2,7 prosent besøkende i år sammenliknet med messen i fjor. Økningen synes å være størst fra hjemlandet Tyskland, der økningen i antall besøkende var på 4,6 prosent, mens økningen fra utlandet var på 1,6 prosent. Ifølge The Outdoor Industry Compass, var de fleste fornøyd med at messen i år startet på en onsdag og ble avsluttet søndag, med de to første dagene som highlights, mens lørdag ettermiddag var det lite besøk. Søndag var det ifølge publikasjonen relativt godt besøk, da tyske butikker som var stengt dro på Ispo.

 

Rolig søndag

Tilbakemeldingen fra norske utstillere var imidlertid at søndag var svært stille.

Totalt var det 2585 utstillere, noe som var rekord for Ispo. Om lag 20 av dem var norske. Utstillerne okkuperte 104,940 kvadratmeter. Ifølge Ispo München har man nå nådd et tak på veksten. Det har ført til at man har planer om å utvide messeområdet med  to nye haller i 2018.

 

Tilbake til det normale neste år

Mange utstillere klager på at Ispo kommer for sent i forhold til å sette ordre, men her er det så mange ulike hensyn å ta at Ispo kommer til å gå som vanlig neste år, selv om man flytter messen litt tidligere – fra onsdag 24. til søndag 27. januar. Det betyr at messen igjen vil ha funnet tilbake til sine normale messedager.

Les mer om Ispo i nyeste utgave av SPORT – nr 2 – som utkommer mot slutten av februar.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy