SATSER I SVERIGE: Odlo har åpnet sin første shop-in-shlop-butikk i Sverige i varehuset NK i Stockholm. Odlo-sjefen ser ikke bort i fra at det kommer en konseptbutikk etter hvert i Sverige.

SATSER I SVERIGE: Odlo har åpnet sin første shop-in-shlop-butikk i Sverige i varehuset NK i Stockholm. Odlo-sjefen ser ikke bort i fra at det kommer en konseptbutikk etter hvert i Sverige.

Odlo åpnet i Stockholm

Odlo åpnet i midten av november en shop-in-shop-løsning i varehuset NK i Stockholm. Det er et ledd i selskapets strategi om også å etablere seg i det svenske markedet.

Fra før av har Odlo en brand store på Majorstua i Oslo, og nå kommer altså Stockholm etter – dog kun med en shop-in-shop-løsning foreløpig.

Sjefen fløyet inn

Ens ærend i anledning åpningen ble Odlos svenske sjef, Jonas Ottosson fløyet inn til den svenske hovedstaden fra Odlos sveitsiske hovedkontor. Den tidligere norske merkevaren har i noen 10-år nå operert som et sveitsisk selskap. For Ottosson føles det godt å forsøke å få de svenske forbrukerne til å oppdage Odlo og dere produkter innen sykkel, langrenn, løp og outdoor.. For Ottosson var den kolleksjonen som butikken nå presenterer den første han har vært med på å utvikle og selge. Han ble rekruttert til Odlo for to og et halvt år siden for å

– Innen selskapet i dag snakker vi mye om «det nye Odlo». Mye er forandret siden jeg startet i selskapet. Blant annet har vi begynt å jobbe med naturmateriale som dun og ull i vår kolleksjon. Det hadde Odlo aldri gjort tidligere, sier Ottosson til Sportfack.

High-end

At valget falt på å åpne en shop-in-shop i NK Sport, har sin forklaring i at Odlo ønsker å framstå som en high-end merkevare. Derfor er kundene på NK en viktig målgruppe. I tillegg finnes produktene også i om lag 20 Stadium-butikker og et antall spesialistbutikker rundt om i Sverige.

I Europa har Odlo over 20 egne konseptbutiker. Jonas Ottoson vil ikke helt utelukke at det kommer en slik butikk også til Sveruge.

– Jag vil ikke svare «nei» på det spørsmålet, men vi skal først gjennomføre shop-in-shop-løsningen og etablere merkevaren på en fornuftig måte i Sverige. Får vi et godt feste i det svenske markedet, så er det klart at en brand store kan være neste skritt, sier Ottosson til SPORTs svenske søstermagasin.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy