NYTT MERKE: Peter Holm (t.v.) og Snowbiz har tatt inn det italienske sokkemerket Mico. Her er Holm sammen med Paul Barlow, som har ansvaret for internasjonal markedsføring for Mico. FOTO: MORTEN DAHL

NYTT MERKE: Peter Holm (t.v.) og Snowbiz har tatt inn det italienske sokkemerket Mico. Her er Holm sammen med Paul Barlow, som har ansvaret for internasjonal markedsføring for Mico. FOTO: MORTEN DAHL

Nytt sokkemerke for Snowbiz

Snowbiz har fått flere bein å stå på. Med det italienske kompresjonsmerket Mico har Peter Holm fått et merke som passer godt inn i selskapets portefølje.

Snowbiz har fra før Elan ski, Roxa alpinstøvler, Smiths goggles, Carrera hjelmer og Marmot bekledning. Sistnevnte utgjør hovedtyngden av omsetningen for selskapet. Daglig leder i selskapet, Peter Holm, sier at Elan med nye eiere har fått en ny giv med flere nyvinninger som gjør at merket er langt framme på innovasjonsfronten. Nå har han tatt inn ytterligere et merke i sin portefølje.
- Vi har valgt å ta inn det italienske sokkemerket Mico, som nå også utvider med andre undertøysprodukter, sier han.

Primaloft i sokkene
Paul Barlow er internasjonal markedsansvarlig for Mico,og han kan fortelle at Miko er den eneste sokkeprodusenten som bruker primaloft og at sokkene er helt sømløse.
- For Mico er det fire ting som er viktig: Det ene er at produktene ikke avgir lukt, videre at de er komfortable, for tredje at de er svettetransporterende og sist men ikke minst at de holder på kroppsvarmen, sier Barlow.
Alle Micos produkter er produsert i Italia, og i hjemlandet er merket representert i mer enn 1000 forhandlere.
-Nå er tiden inne for å tenke mer på eksport, og i Skandinavia er merinoull populært. Våre produkter har den beste ulla, sier Barlow. Han sier at valget for Norge falt på Snowbiz fordi de ønsker å ha en distributør som kjenner det norske markedet.

Mer komplett distributør
Ved Micos hovedkvarter i Italia er det 40 ansatte, og selskapet omsatte for 10 millioner Euro i 2015. Selskapet ble startet allerede på 1970-tallet og på 10 år senere kom den første rangen med teknisk undertøy i tillegg til sokkene som de hadde produsert siden stallen.
- Vi tror at Mico med sine høye tekniske kvaliteter er med på å bidra til å gjøre oss til en mer komplett distributør, sier daglig leder Peter Holm i Snowbiz. Han mener at merkevaren komplementerer de øvrige merkene på en god måte.


Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy