XXL la onsdag fram sine tall for fjerde kvartal og for hele 2014. Tallene de presenterer fortsetter å imponere med en dobling i bunnlinjen fra 176 til 339 millioner kroner for fjoråret. Total-omsetningen i de tre landene de nå opererer i, gikk opp fra 4,010 milliarder kroner i 2013 til 5,215 milliarder kroner i fjor. I fjerde kvartal i fjor hadde XXL en økning i bunnlinjen som også nesten doblet seg sammenliknet med samme kvartal året før.
Omsetningen i Norge økte med 16 prosent i 2014 og 41 prosent i Sverige. Størst vekst i omsetningen hadde imidlertid XXL på e-handel, der veksten var på hele 91 prosent. Dette ga en samlet omsetningsøkning for hele XXL-konsernet på 30 prosent i fjor.
På samme tid var den organiske veksten (det vil si på sammenliknbart butikkgrunnlag) i Norge på 6,5 porsent – også det et solid resultat. Veksten gjør at XXL tar ytterligere markedsandeler i Norge.