GOD MESSE: Til tross for ny dato var OutDoor-messen godt besøkt. FOTO: OUTDOOR

GOD MESSE: Til tross for ny dato var OutDoor-messen godt besøkt. FOTO: OUTDOOR

Nye datoer – like mange besøkende

Den 24. utgaven av OutDoor-messen er vel i havn, og det var knyttet spenning til hvor mange besøkende som ville dukke opp denne gang da det var første gang messen ble arrangert i juni.

Det trengte ikke arrangørene å bekymre seg over. Antall besøkende var omtrent som året før med mer enn 21.400 besøkende (mot 21.500) i fjor. De besøkende kom fra mer enn 90 land. Uttalelser fra sentrale utstillingsaktører tyder på at de nye datoene falt heldig ut.

Fridag i Tyskland
Dette til tross for at den første dagen av messen i Friedricshafen var lagt til en av Tysklands fridager, noe som også ga et litt lavere besøkstall denne dagen. Men dette spredte seg bedre utover de to neste dagene, slik at antall besøkende var som i fjor. Totalt var det 965 utstillere med på messen denne gang.
- De tidlige datoene for messen denne gang var en riktig avgjøre å ta, da det viste seg at det var omtrent like mange besøkende i år som i fjor, sier generalsekretær i European Outdoor Group (EOG), Mark Held i en kommentar. Han skryter av Messe Friedrichshafen som messearrangør, som virkelig hadde lagt seg i selen for å gjennomføre en svært god messe denne gang.

Fornøyde utstillere
Også Bergans’ salgsdirektør i Tyskland, Matthias Leurs, var fornøyd med de nye datoene.
- Vi ønsker de nye OutDoor-datoene velkommen. Våre forhandlere bruker messen til å få en forhåndsoversikt over framtidens markedstrender og -konsepter, sier han i en uttalelse.
Devolds representant i Tyskland, Herbert Horelt, er ikke like entusiastisk.
- Vårt inntrykk er at antall kunder var lavere enn tidligere, og det var også vanskeligere å få gjort avtaler på forhånd. Dette kan skyldes den uheldige «krasjen» med fridagen i Tyskland. Når dette er sagt, vil det alltid ta noe tid å tilegne seg og akseptere endringer. Vi er tross alt veldig godt fornøyd med resultatene for vår del på messen. Våre produkter ble godt tatt imot, og det er bare å understreke at OutDoor var en svært effektiv messe, sier Horelt i Devold.

25-årsjubileumsutgaven av OutDoor neste år vil finne sted 17. til 20. juni.


Tilbake
 

Det er åpnet for påmeldinger til Sportsbransjedagen 2024. Early Bird frem til 25.mai

 
Opplev suksessen med Pie VAT: En inspirerende historie med Anton Sport
 
VAUDE - Innovative bærekraftige Bikepacking-produkter
 
Aclima kåret som beste merkevarebygger under Årets Industrikonferanse.
 
Alfa puster nytt liv i brukte sko