Nye krefter i Odlo. Fra venstre, administrerende direktør Knut Are Høgberg, finansdirektør Adrian Schürmann og HR direktør Barbara Hösli.

Nye krefter i Odlo. Fra venstre, administrerende direktør Knut Are Høgberg, finansdirektør Adrian Schürmann og HR direktør Barbara Hösli.

Ny toppledelse i Odlo

Et nytt topplederteam er på plass for å videreutvikle og modernisere tradisjonsrike Odlo.

- Det nye teamet vil fortsette vår ambisiøse revitalisering av Odlo-merkevaren, forteller Knut Are Høgberg, som overtok topplederjobben i slutten av juli.
Topplaget til Odlo består derfor nå av administrerende direktør Knut Are Høgberg, finansdirektør Adrian Schürmann og HR direktør Barbara Hösli.
Omorganiseringen er en del av Odlos prosess for å møte en mer digital fremtid. Høgberg vil ha mer ut av den kraftige veksten i selskapets digitale salgskanaler, så e-handel og synlighet på nett blir de viktigste oppgavene. 
- Den enorme veksten i netthandelskanalene våre viser at vi har satset riktig. Derfor vil vi fortsette å investere i e-handel tjenestene og legge sterkere vekt på den digitale markedsføringen, forteller han.
Men, den digitale satsningen betyr ikke at selskapet slutter å utvikle den tradisjonelle forretningsmodellen. Høgberg understreker at Odlo fremdeles vil være avhengig av god distribusjon og han har tro på en løsning der alle parter kan tjene på den digitaliserte utviklingen.
-Ryggraden vår er fortsatt distribusjon gjennom engrosleddet, så vi har en viktig jobb å gjøre med våre samarbeidspartnere for å skape vinn-vinn situasjon, forteller han.

Satser i Norge

Høgberg viser til satsningen i Norge, som eksempel på revitaliseringen av Odlo. Målet med den nye merkevarebyggingen er å vinne tilbake den gode posisjonen Odlo hadde i det norske markedet for noen år siden. Derfor viser de igjen muskler som ny sponsor av det norske skiskytterlandslaget, samtidig som de gjenopptar det eksklusive samarbeidet med Sport 1. Men, i tråd med sin nye digitale satsning har Odlo også lansert en egen nettbutikk for å gjøre hele varespekteret tilgjengelig for det norske markedet.

Odlo er født norsk, men drives fra Sveits, og er i dag eiet av det norske investeringsselskapet Herkules Capital.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer