- Det nye teamet
vil fortsette vår ambisiøse revitalisering av Odlo-merkevaren, forteller Knut
Are Høgberg, som overtok topplederjobben i slutten av juli.
Topplaget til Odlo består derfor nå av administrerende direktør Knut Are
Høgberg, finansdirektør Adrian Schürmann og HR direktør Barbara Hösli.
Omorganiseringen
er en del av Odlos prosess for å møte en mer digital fremtid. Høgberg vil ha
mer ut av den kraftige veksten i selskapets digitale salgskanaler, så e-handel
og synlighet på nett blir de viktigste oppgavene.
- Den enorme
veksten i netthandelskanalene våre viser at vi har satset riktig. Derfor vil vi
fortsette å investere i e-handel tjenestene og legge sterkere vekt på den
digitale markedsføringen, forteller han.
Men, den digitale
satsningen betyr ikke at selskapet slutter å utvikle den tradisjonelle forretningsmodellen. Høgberg understreker at Odlo fremdeles vil være avhengig av god distribusjon og han har tro på en løsning der alle
parter kan tjene på den digitaliserte utviklingen.
-Ryggraden vår er
fortsatt distribusjon gjennom engrosleddet, så vi har en viktig jobb å gjøre
med våre samarbeidspartnere for å skape vinn-vinn situasjon, forteller han.
Høgberg viser til
satsningen i Norge, som eksempel på revitaliseringen av Odlo. Målet med den nye merkevarebyggingen er å vinne
tilbake den gode posisjonen Odlo hadde i det norske markedet for noen år siden.
Derfor viser de igjen muskler som ny sponsor av det norske skiskytterlandslaget,
samtidig som de gjenopptar det eksklusive samarbeidet med Sport 1. Men, i tråd
med sin nye digitale satsning har Odlo også lansert en egen nettbutikk for å
gjøre hele varespekteret tilgjengelig for det norske markedet.
Odlo er født norsk, men drives fra Sveits, og er i dag eiet av det norske
investeringsselskapet Herkules Capital.