SAMARBEIDER: Anton Sport driver nå Norrøna-butikk i tilknytning til den nye Anton-butikken i Sandvika. Både salgssjef for Norge hos Norrøna, Johan Persson (t.v.) og innkjøpssjef hos Anton Sport, Vegard Nilsen er fornøyd med samarbeidet. FOTO: MORTEN DAHL

SAMARBEIDER: Anton Sport driver nå Norrøna-butikk i tilknytning til den nye Anton-butikken i Sandvika. Både salgssjef for Norge hos Norrøna, Johan Persson (t.v.) og innkjøpssjef hos Anton Sport, Vegard Nilsen er fornøyd med samarbeidet. FOTO: MORTEN DAHL

«Ny» Anton-butikk i tospann med Norrøna

Torsdag reåpnet Anton Sport sin butikk i Sandvika Storsenter. Og det i et helt nytt og unikt samarbeid med Norrøna.

Reåpningen av Anton Sport Megastore i Sandvika Storsenter skjer som et ledd i å oppgradere alle Anton Sport-butikkene, slik at de alle får et helhetlig og fresht nytt uttrykk, som fortsatt skal være typisk Anton.

NY BUTIKK: Anton Sports "nye" butikk i Sandvika Storsenter åpnet torsdag. FOTO: MORTEN DAHL
Brand store i butikken
Det spesielle med den «nye» Anton-butikken i storsenteret i Sandvika er at de har inngått et nært samarbeid med Norrøna slik at den norske merkevaren har en egen brand store i tilknytning til Anton-butikken.
Anton Sport-butikken er blitt til sammen 250 kvadratmeter større, og er nå på 1250 kvadratmeter. Den har et langt mer oversiktlig preg enn den gamle butikken i samme lokalene, og det er færre varemerker representert. Disse får dermed bedre plass til eksponering.
STOLT: Innkjøpssjef hos Anton Sport, Vegard Nilsen, er tydelig stolt av den nye nye butikken i Sandvika Storsenter. Her foran den imponerende skoveggen. FOTO: MORTEN DAHL
Ifølge innkjøpsansvarlig hos Anton Sport, Vegard Nilsen, omsatte den gamle butikken for 39 millioner kroner i 2016. Med den «nye» er målet 50 millioner kroner. Med stort og smått teller butikken nå 25 til 30 ansatte.
- Det er fire-fem butikker i samme kategori i Anton-systemet, og hver av butikkene kjemper om å være størst. Det er ikke noe grunn til at ikke denne skal kunne bli det, smiler Nilsen. Han er dypt imponert hvordan de som jobber i butikken har bidratt på relativt kort tid til å få butikken ferdig.

Driftes av Anton
I tilknytning til den nye Anton-butikken lilgger altså Norrønas nye brand store. Men den driftes – til forskjell fra de andre brand store’ne – ikke av Norrøna retail selv, men av Anton Sport.
SYKKEL: Sykkel har alltid vært et satsingsområde ved Anton-butikken i Sandvika Storsenter. Så også i den nye utgaven av butikken. FOTO: MORTEN DAHL
- Vi har hatt samtaler om et slik samarbeid over en lengre periode, og når muligheten nå bød seg, mente vi det kunne være en vinn-vinn-situasjon for begge parter, sier salgsansvarlig for Norge, Johan Persson i Norrøna. Dette er første gang Norrøna går inn i et samarbeid med en kjede, som også drifter butikken. Det betyr at Anton Sport kjøper inn Norrøna-varer på vanlig måte til Norrøna-butikken. Anton har så ansatt en som er dedikert til å drifte Norrøna brand store’n.
GOD PLASS: Færre varemerker gjør at for eksempel J. Lindeberg får bedre presentasjon. FOTO: MORTEN DAHL

 

 

 - Denne er altså ikke ansatt av Norrøna, men av oss, sier Nilsen, og legger til at han også vil kunne geleide kundene over i Anton Sport-butikken hvis kunden trenger noe mer enn bare Norrøna.
Johan Persson understreker at det ikke vil være tilbudsvarer å finne i Norrøna-butikken, som har egen inngang fra senteret, men som også har en åpen løsning inn mot Anton Sport-butikken. Dette kom tydelig fram på åpningsdagen da det var åpningstilbud i Anton-butikken, men ikke i Norrøna-butikken.

11 brand stores
- Vi har sett at vårt retail-konsept har fungert alle steder vi har etablert oss. I Norge har vi nå 11  brand stores – inklusiv den nye på Sandvika Storsenter. Nå prøver vi å gå litt nye veier ved å samarbeid med whole-sale. Jeg tror dette kommer til å bli veldig bra, sier Persson. Han legger til at det hele tiden vil være nye varer i Norrøna-butikken.

 

SAMARBEID: Norrøna-butikken har egen inngang, men også lett adgang til Anton Sport-butikken. FOTO: MORTEN DAHL

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy