ØKER OVER ALT: Salget av langrennsski har tatt av over i alle markeder hvor denne aktiviteten bedrives. Fishcer melder om en økning på 30 prosent.

ØKER OVER ALT: Salget av langrennsski har tatt av over i alle markeder hvor denne aktiviteten bedrives. Fishcer melder om en økning på 30 prosent.

Nordisk vokser kraftig

Salget av langrennsski har vokst kraftig denne vintersesongen – ikke bare i Norge, men over store deler av verden.

Det er Sporting Goods Intelligence (SGI) som melder dette. Ifølge høytstående representanter for den største aktøren i markedet på verdensbasis, Fischer, er det  trolig solgt om lag to millioner par ski, noe som indikerer en økning på 30 prosent for sin egen del. Ifølge SGI har salget også i Russland – verden største langrennsmarked – vært godt, til tross for vanskelige snøforhold. Snøforholdene har imidlertid vært gode i Norden, Mellom-Europa og i store deler av det nordamerikanske kontinentet. Verden over blir nå langrenn mer og mer sett på som en fitness-aktivitet – altså en aktivitet for å holde seg i form.

Rossignol opp 20 %
Alle de andre langrennsleverandørene melder også om en god sesong. Amer Sports, som har Salomon og Atomic i sin portefølje har hatt en fin sesong – også for langrenn. Rossignol Group anslår at deres salg av langrennsski på verdensbasis har gått opp med mer enn 20 prosent denne sesongen.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy