BEST:  Nike er mest verdifulle sportsmerke.

BEST: Nike er mest verdifulle sportsmerke.

Nike mest verdifulle sportsmerkevare

Det er ikke første gang Forbes rangerer Nike som den mest verdifulle merkevaren innen sport.

Nike hadde ifølge Forbes en verdi på 17,3 milliarder dollar, og var tett fulgt av ESPN og adidas på tredjeplass med en verdi på 7,1 milliarder dollar i 2013.. Videre fulgte Sku Sports, Under Armour og Reebok.

Forbes’ Topp 10-liste for sportsmerkevarer er en del av Forbes’ Fab 40-liste, som vurderer de 10 mest verdifulle sportsmerkevarene i fire ulike kategorier: Business, events, lag og utøvere. Det er World Federetion of The Sporting Goods Industry (WFSGI) som omtaler listen i sin nyeste utgave av News Alert.

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024