Nike oppgir ikke eksakte omsetningstall for fotball-segmentet, men opplyser i etterkant av mesterskapet at salget av Portugals og Frankrikes landslagstrøyer var svært godt. Nike, som utstyrte de to finalistene, mener at de er den store vinneren under årets fotball-EM.
Ikke bare fordi de hadde finalistene, men også fordi Nike hevder at fotballskoen Mercurial var den støvelen som scoret flest mål i turneringen med 35 mål. I tillegg ble mer enn halvparten av målene gjort av spillere med Nike-støvler på beina. Og ikke nok med det: Mer enn 60 prosent av alle spillerne brukte Nike-støvler, og fremst sto Christiano Ronaldo.
adidas gikk tidligere i år ut og sa at de forventet at salget innen fotballkagetorien vil nå rekordhøye 2,5 milliarder Euro, opp fra 2,2 milliarder i 2015. Det var også planlagt å selge 1,3 millioner tyske landslagstrøyer og sju millioner fotballer. Selv om adidas-lagene Tyskland og Wales røk ut i semifinalene, antar fortsatt adidas at fotball-omsetningen vil nå 2,5 milliarder i år.
Puma er den tredje store aktøren innen fotball, og den tyske katten ustyrte fem lag. Den tyske katten var på banen i nærmere 40 prosent av kampene. Italia skuffet og nådde ikke helt opp, og det var litt bruduljer da den sveitsiske landslagdrakta revnet. Men Puma hadde en rekke kjente profiler i sin portefølje under mesterskapet: Antoine Griezmann, Olivier Giroud (begge Frankrike) og Portugals keeper Rui Patricio.