SPENT: Man er spent på hvor mange besøkende OutDoor-messen vil få når den er flyttet fra juli til juni i år. Men det er påmeldt 965 utstillere. FOTO: OUTDOOR

SPENT: Man er spent på hvor mange besøkende OutDoor-messen vil få når den er flyttet fra juli til juni i år. Men det er påmeldt 965 utstillere. FOTO: OUTDOOR

Nær 1000 utstillere på OutDoor

OutDoor-messen i Friedrichshafen er i år flyttet til juni til juli for første gang. Det knytter seg stor spenning til hvor mange besøkende messen vil få etter flyttingen. Men nærmere 1000 utstillere er påmeldt.

Nærmere bestemt er 965 utstillere påmeldt til den 24. utgaven av OutDoor-messen i den tyske byen Friedricshafen. Utstillerne kommer fra 40 land og sju av dem som er påmeldt er norske.


Spent på antall besøkende
For første gang har man valgt å flytte messen til juni – 18. til 21. juni – fra juli. Det store spørsmålet alle i bransjen nå stiller seg i forkant av messen er: hvordan vil flyttingen påvirke besøket til messen?

Det er også bestemt når messen i 2019 skal avholdes. Det skjer i perioden 23. til 26. juni, mens messen i 2018 vil foregå fra 17. til 20. juni.

- Outdoor-markedet er i stadig utvikling, og åpner nå opp for nye sektorer med en bredere målgruppe. Vi vil gjerne bidra til å hjelpe denne utviklingen videre med OutDoor 2017 med et nytt og innovativt konsept kalt «OutDoor Plus». Dette skal være med på styrke synergiene mellom outdoor-industrien og andre sektorer, sier Stefan Reisinger, som er sjef for OutDoor-messen.

 

85.000 kvadratmeter
OutDoor 2017 dekker et areal på 85.0000 kvadratmeter i 11 haller og utearealer.

De sju norske utstillerne som er påmeldt til OutDoor-messen er: Alfa, Aclima, Bergans, Devold, Drytech, Helsport og Norrøna.

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer