Nærmere bestemt er 965 utstillere påmeldt til den 24. utgaven av OutDoor-messen i den tyske byen Friedricshafen. Utstillerne kommer fra 40 land og sju av dem som er påmeldt er norske.
Spent på antall besøkende
For første gang har man valgt å flytte messen til juni – 18. til 21. juni – fra juli. Det store spørsmålet alle i bransjen nå stiller seg i forkant av messen er: hvordan vil flyttingen påvirke besøket til messen?
Det er også bestemt når messen i 2019 skal avholdes. Det skjer i perioden 23. til 26. juni, mens messen i 2018 vil foregå fra 17. til 20. juni.
- Outdoor-markedet er i stadig utvikling, og åpner nå opp for nye sektorer med en bredere målgruppe. Vi vil gjerne bidra til å hjelpe denne utviklingen videre med OutDoor 2017 med et nytt og innovativt konsept kalt «OutDoor Plus». Dette skal være med på styrke synergiene mellom outdoor-industrien og andre sektorer, sier Stefan Reisinger, som er sjef for OutDoor-messen.
85.000 kvadratmeter
OutDoor 2017 dekker et areal på 85.0000 kvadratmeter i 11 haller og utearealer.
De sju norske utstillerne som er påmeldt til OutDoor-messen er: Alfa, Aclima, Bergans, Devold, Drytech, Helsport og Norrøna.