POPULÆRT: Mylna Sport har fått ansvaret for det sveitsiske sportsernæringsmerket Sponser, og Team Leasplan med Thomas Alsgaard er en av de som nå benytter seg av dette. FOTO: MYLNA SPORT

POPULÆRT: Mylna Sport har fått ansvaret for det sveitsiske sportsernæringsmerket Sponser, og Team Leasplan med Thomas Alsgaard er en av de som nå benytter seg av dette. FOTO: MYLNA SPORT

Mylna satser på sportsernæring

Mylna har inngått avtale med Sponser om distribusjon og markedsføring i Norden. Ernæringsfysiolog og en av Norges beste kvinnelige maratonløpere, Tone Ilstad Hjalmarsen, er ansatt som produktkoordinator.

Sponser er et høykvalitets sportsernæringsmerke fra Sveits, utviklet i samarbeid med ernæringsspesialister og toppidrettsutøvere, med spesiell fokus på utøvere innen utholdenhetsidretter som langløp, sykkel, langrenn og triatlon. Sponser har selvfølgelig et fullverdig sortiment av sportsdrikker, barer, gels og restitusjons- og proteindrikker, men tilbyr også en rekke unike spesialprodukter.

 

Mange produkter

Blant produktene kan nevnes:

Sponser Activator koffeinampuller. Et 200mg shot med naturlig koffein fra flere kilder, som gir deg kicket du trenger under lange konkurranser og treningsøkter.

Sponser Redbeet Vinitrox rødbetshot. Rødbetjuice er blitt stadig mer populært å bruke i oppkjøring til konkurranser. En shot tilsvarer 500ml rødbetjuice!

Energigel på unik 70g tube, hvor både gelens flytende konsistens og tubens utforming er optimal for å ta til seg energi i fart.

Sportsdrikker uten syre, med karbohydrater fra flere kilder spesielt designet for lange treningsøkter og konkurranser. Sportsdrikker tilsatt proteiner, for utholdenhet i ekstra lange treningsøkter og konkurranser, og en kickstart på restitusjonsprosessen.

Energigel og –barer tilsatt ekstra salt for veldig lange konkurranser eller på ekstra varme dager. Flere alternative produkter som er glutenfrie og/eller laktosefrie

 

Oppsøkt av utøvere

- Sponser leverer produkter av spesielt høy kvalitet, og med svært gode forskningsbaserte studier bak hvert produkt. Derfor er det også etterspurt blant toppidrettsutøvere i mange land, sier salgs og markedssjef i Mylna Sport, Erik Skjerve. Han sier at Mylna starter nå samarbeid med flere norske utøvere som spesialiserer seg på utholdenhetsidrett, og opplever at utøverne ikke er harde å be.

- Det er heller slik at vi bli oppsøkt av norske utøvere på internasjonalt nivå, fordi de fanger opp ryktene om at Sponser endelig er tilgjengelig i Norge. Blant de vi allerede har signert avtaler med finnes er Team Leaseplan Go, som med Thomas Alsgaard som primus motor satser både på langløp og klassiske langrennsdisipliner og Kristin Lie, Norgesmester i langdistanse triatlon (2012 og 2014) og 5 kongepokaler, sier Skjerve. I tillegg har Sponser også en rekke internasjonale profiler i porteføljen.

 

Tilbake
 

Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp

 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans