SWIX-JULEBORD: Petter Northug Jr. var en av mange kjendise under Swix' utvidete julebord i Lillehammer. Til høyre konferansier Jon Almaas. FOTO: MORTEN DAHL

SWIX-JULEBORD: Petter Northug Jr. var en av mange kjendise under Swix' utvidete julebord i Lillehammer. Til høyre konferansier Jon Almaas. FOTO: MORTEN DAHL

Morsomt utvidet Swix-julebord

Swix Sport inviterte fredag 5. desember til et «utvidet julebord» på Lillehammer. Leverandøren hadde leid Brenneriet nattklubb, som også er kjent som Flamingo Club fra TV-serien «Lillyhammer».

Om lag 200 mennesker fant veien til Brenneriet denne kvelden. Halvparten av dem var Swix-ansatte, og det har aldri tidligere vært så mange fra bedriften på eget julebord tidligere. Ikke rå rart kanskje fordi det var en ekstra begivenhetsrik kveld da Swix også lanserte Ceranovax.

 

Humor og kjendiser

NRK-kjendis og skinerd Jon Almaas var kvelden konferansier og med sin småfrekke humor satte han de frammøtte i rett stemning gjennom hele kvelden.

Men årets julebord var altså noe mer enn et tradisjonelt julebord. Swix’ mange racingbutikker på langrenn var invitert, og det samme var noen ikke-konkurrerende leverandører fra Lillehammer, som Fjellpulken og LillSport. Det var ikke tilfeldig at Swix hadde valgt nettopp 5. desember til sitt utvidete julebord, for denne helgen var hele langrennseliten samlet til verdenscup på Sjursjøen. Petter Northug Jr dukket opp, og det samme gjorde Alex Harvey og Devon Kershaw fra det kanadiske landslaget, som fra neste år blir å finne i Swix-drakter.

Også Ferds konsernsjef Johan C. Andresen og Lillehammers ordfører var til stedet.

 

Spørrekonkurranse

Også langrennssjef Åge Skinstad, NRKs eksportkommentator Morten Djupvik, John Northug og skiskytter Lars Berger dukket opp. De fire siste deltok i en meget uhøytidelig spørrekonkuranse om langrennshistorie og Swix-produkter.

Det offisielle programmet ble avsluttet med et forrykende show der profesjonelle dansere prenseterte et utvalg av Swix-klær.

Både de ansatte og de inviterte var enige om at Swix utvidete julebord hadde vært av det svært vellykkede slaget da de fleste tuslet hjem.

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy