FÆRRE KATEGORIER: Alpint blir – sammen med seiling og fjell – de store satsingsområdene for Helly Hansen framover. Man ønsker blant annet å ta en ledende posisjon innen alpint.

FÆRRE KATEGORIER: Alpint blir – sammen med seiling og fjell – de store satsingsområdene for Helly Hansen framover. Man ønsker blant annet å ta en ledende posisjon innen alpint.

Medvind for Helly Hansen

Helly Hansen vokste med 22 prosent i fjor. Det er en bra begynnelse for den nye administrerende direktøren Paul Stoneham, som fikk Helly Hansen til å vokse ved å minske antall produkter med 25 prosent.

Paul Stoneham begynte som adm. dir. i Helly Hansen i februar 2015 efter at selskapet hadde hatt et par tøffe økomiske år. Hans første år i sjefsstolen ble en suksess da omsetningen økte med 22 prosent til drøyt 2,5 milliarder kroner och inntekter før skatt og avgifter økte med hele hele 63 prosent.

Minsket antall produkter

– Det viktigste vi har gjort er at vi har fokusert på vår kjernevirksomhet og minsket antallet produkter vi selger med 25 prosent, sier Paul Stoneham. Helly Hansens kjerneområder er først og fremst båtsport, alpint og arbeidsklær, men også segmenter som understøy, outdoorbekledning og den urbane kolleksjonen.
- Arbetsklær är vårt DNA og det som gjør oss spesielle fra andre merkevarer innen sport. Den kunskapen vi får fra å produsere yrkesklær løfter funksjonaliteten også på ski- og seilbekledningen vi produserer, sier Stoneham.
I SPORT nummer 5 vil det være et større intervju med Paul Stoneham.

 

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024