STOLT: En stolt daglig leder i Interplaza, Per Gunnar Haugen,flankert av bryter Stig Andre Berge og Ezinne Okparaebo, som begge er OL-klare. Her iført OL-klærne til Rio-OL – levert av Phenix. FOTO: MORTEN DAHL

STOLT: En stolt daglig leder i Interplaza, Per Gunnar Haugen,flankert av bryter Stig Andre Berge og Ezinne Okparaebo, som begge er OL-klare. Her iført OL-klærne til Rio-OL – levert av Phenix. FOTO: MORTEN DAHL

Lanserte OL-kolleksjonen

Det var en stolt daglig leder i Interplaza, Per Gunnar Haugen, som onsdag kunne presentere Phenix-kolleksjonen for Rio-OL senere i sommer. Denne gang har Interplaza fått On-skoene til å bli en del av det offisielle OL-antrekket.

VETERAN: Olav Tufte var godt fornøyd med tøyet fra innerst til ytterst som han sa. Tufte er også klar for OL i Rio. FOTO: MORTEN DAHL
VETERAN: Olav Tufte var godt fornøyd med tøyet fra innerst til ytterst som han sa. Tufte er også klar for OL i Rio. FOTO: MORTEN DAHL
NY AVTALE: Intrerplaza er også nå OL-leverandør av sko til OL-troppen med skomerket On. FOTO: MORTEN DAHL
NY AVTALE: Intrerplaza er også nå OL-leverandør av sko til OL-troppen med skomerket On. FOTO: MORTEN DAHL
Det var ikke få prominente gjester og pressefolk da Olympiatoppen og Norges Idrettsforbund onsdag lanserte kleskolleksjonen for Rio-OL. Phenix er hovedsamarbeidspartner på klessiden for OL-utøverne som skal i ilden senere i sommer.

Viktig profilering

- Det er meget viktig for oss å ha dette samarbeidet. Det blir en økt merkebevissthet rundt Phenix, som er viktig for oss, sier Per Gunnar Haugen, daglig leder i Interplaza. Phenix har levert OL-klær til Olympiatoppen siden 1990-tallet, men det var til vinter-OL. Fra og med London OL, var Phenix også leverandør til sommer-OL – en avtale som foreløpig er satt til å vare til 2022.

Nytt med On-skoene

- Det vi kanskje er mest fornøyd med og ikke minst spent på er On-skoene, som vi også er blitt offisiell leverandør til OL-troppen for. Vi solgte i fjor 8000 slike par, og i år vil vi etter alle solemerker passere 30.000 solgte par – og dette til tross for at vi har en semi-særavtale med Sport 1. Vi ruller i disse dager ut en kampanje på On-skoene, så vi har stor tro på at synliggjøringen i forbindelse med OL skal løfte merkevaren fram, sier Per Gunnar Haugen videre.
En rekke OL-utøvere presenterte OL-kolleksjonen på Ullevaal stadion onsdag. I tillegg til den rene sportslige biten, er det tydelig at Phenix nå satser bredere også på casualwear.
Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy