Fra venstre; Lars Johansen, Anders Kok Sørensen og Ole Magnus Halvorsen fra Aclima.

Fra venstre; Lars Johansen, Anders Kok Sørensen og Ole Magnus Halvorsen fra Aclima.

Kåret til “Årets klatrer” i Tyskland

Aclima as tok nylig med seg prisen som årets klatrer i forbindelse med den internasjonale forhandlermessen, OutDoor by ISPO i München. Prisen ble delt ut av det tyske industri- og bransjemagasinet OutdoorMarkt.

Under outdoor-messen i Munchen i sommer ble Aclima kåret til «årets klatrer» av det tyske bransjemagasinet OutdoorMarkt.

Magasinets skriver at prisen «Årets klatrer» går til en merkevare som etter juryens oppfatning har oppnådd den raskeste positive utviklingen i det siste året, eller har nylig etablert seg i friluftsbransjen takket være et spesialprodukt.

- Dette er utrolig moro, og et resultat av den gode jobben vi hver dag legger ned for å etablere oss på det europeiske markedet. Vi har særlig hatt fokus på det tyske markedet de siste årene da det er stor interesse for norske friluftsprodukter der. Sier Ole Magnus Halvorsen.

Aclima har i dag 24 ansatte i Norge og 2 i Sverige. Produsenten har sin egen fabrikk i Estland. Aclima omsatte for 112 millioner NOK i 2018. Det er en dobling av omsetningen i løpet at de siste 5 år.
Produsenten eksporter til 18 land. Aclimas største enkeltkunder i Norge er Forsvaret og politiet.


Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy