MODENT FOR NYTT: -Målet er å nå en omsetning på 25 millioner kroner i Norge i løpet av tre år. Dette er mulig fordi det norske markedet er modent for noe nytt, sier daglig leder hos Jack Wolfskin-agenten JaWo i Norge, Roar Kjønstad. Jack Wolfskin del

MODENT FOR NYTT: -Målet er å nå en omsetning på 25 millioner kroner i Norge i løpet av tre år. Dette er mulig fordi det norske markedet er modent for noe nytt, sier daglig leder hos Jack Wolfskin-agenten JaWo i Norge, Roar Kjønstad. Jack Wolfskin del

Jack Wolfskin satser i Norge

Jack Wolfskin har nå for første gang et eget representasjonskontor i Norge, og deltok for første gang på Norspomessen 24.-26. august.

Den tyske merkevaren har ikke satset seriøst på det norske markedet tidligere, men nå har man for første gang etablert et eget representasjonskontor i Norge. Roar Kjønstad og hans selskap JaWo AS er agent for Jack Wolfskin i Norge. Selskapet og merkevaren deltok på Norspomessen for første gang i augsut, og Kjønstad sier at Jack Wolfskin vil lykkes med å komme inn på det norske markedet denne gang fordi morselskapet har større engasjement på satsingen nå enn tidligere.

-Når det er sagt, så forventes det ikke voldsomme tall med en gang. I et tre årsperspektiv er målet at Jack Wolfskin skal være godt kjent og et innarbeidet merke i Norge, sier Kjønstad.

-Stort potensiale i Norge
-Norge er et land der det er stort behov for ytterklær, og således finnes det et stort potensial for merket vårt. Særlig vårt fokus på miljø og bærekraft møtes med interesse, fordi man i Norge er opptatt av sosiale aspekter og høye miljøstandarder. Med den nye representasjonen ønsker vi å styrke vår synlighet i det norske utendørsmarkedet og samtidig bedre vår tilgjengelighet. Med Roar Kjønstad har vi funnet en partner som kjenner markedet godt og som kan profilere oss på en god måte, sier administrerende direktør Michael Rupp hos Jack Wolfskin.

Lykkes i Sverige
Kjønstad sier at etter god synlighet på TV i forbindelse med hopp og alpint, så er det mange nordmenn som kjenner merkevaren, men ikke produktene.

-Jack Wolfskin har nå gått inn i Sverige med samme styrke som i Norge. Det har båret frukter, og man er på vei til å få til noe hos våre naboer i øst, sier Kjønstad videre. Foreløpig er det to ansatte hos JaWo – et agenturselskap som kun skal jobbe med Jack Wolfskin i Norge.
Målet er å nå en omsetning på 25 millioner kroner i Norge i løpet av tre år, og Kjønstad mener at dette er mulig fordi det norske markedet er modent for noe nytt. Derfor blir det viktig å differensiere seg. Jack Wolfskin operer innen følgende segmenter: hiking, functional basics, outdoor, travel/urban, alpine trek/active trail og sko. Sistnevnte kategori er det som vokser mest hos Jack Wolfskin.

Miljøbevisst
Jack Wolfskin er en ledende leverandør av funksjonelle utendørsklær, -sko og -utstyr i Europa og den største franchisegiveren i den tyske sportsbransjen. I Europa og Asia er Jack Wolfskin-produktene for tiden tilgjengelige i mer enn 900 franchisebutikker og på over 4000 utsalgssteder. Merkevaren er spesielt stor og godt synlig i hjemlandet Tyskland og i Mellom-Europa for øvrig, har vært sponsor for en rekke store TV-overførte idrettsarrangement.

I de senere årene har Jack Wolfskin introdusert en rekke nye materialer og produkter. Selskapet er medlem av Fair Wear Foundation og bluesign Systempartner. I tillegg har Jack Wolfskin også vært medlem av "Zero Discharge of Hazardous Chemicals"-initiativet siden 2012.

800 sysselsatte
Jack Wolfskin er blant annet offisiell leverandør til det østerrikske langrennslandslaget. I 2013 var omsetningen 324 millioner euro. Jack Wolfskins hovedkontor i Idstein sysselsetter 800 personer.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer