SOMMER IGJEN: Ifølge ISPOs Norden-ansvarlig, Martin Kössler, jobber Messe München med å arrangere en ISPO sommermesse igjen fra 2018.

SOMMER IGJEN: Ifølge ISPOs Norden-ansvarlig, Martin Kössler, jobber Messe München med å arrangere en ISPO sommermesse igjen fra 2018.

ISPO vurderer sommermesse igjen

- ISPO jobber seriøst med å etablere en sommermesse – allerede i 2018. Det sier ISPOs Norden-anvarlig, Martin Kössler.

Bakgrunnen for å reetablere ISPO sommermessen er at det flere merkevarer som ikke finner sin naturlige plass på vintermessen, som de seneste årene i tillegg har vært fullbooket, slik at man må avvise potensielle utstillere.

 

OutDoor

Det er flere år siden at Messe München bestemte at ISPOs sommermesse skulle avvikles. En av de medvirkende årsakene var at European Outdoor Group (EOG) bestemte seg for å arrangere OutDoor-messen i Friedrichshafen, og at det derfor var vanskelig å arrangere to store sportsmesser så tett på hverandre sommerstid. Nå har som kjent EOG bestemt at de skal flytte sin messe fra juli til juni neste år. Etter det SPORT kjenner til skal det også voteres i EOG om messen skal flyttes fra Friedrichshafen.

EOGs generalsekretær, Mark Held, sier til SPORT at det var ei arbeidsgruppe som ønsket å endre tidspunktet for messen, og at dette ble vedtatt.

- SPORT har fått kjennskap til at EOG vurderer å flytte OutDoor fra Friedrichshafen til München. Stemmer dette?

- Nei, det foreligger på nåværende tidspunkt ingen slike planer, svarer Held.

- ISPO vurderer en sommermesse allerede i 2018, sier Martin Kössler, som er ISPOs Norden-ansvarlig. Han kan fortelle om at ISPO de senere årene har hatt en fantastisk utvikling med hensyn til både utstillere og besøkende. Ifølge Kössler er ISPO mer enn fullboket og de siste 4 åren har det varit mer enn 80.000 besøkende på hver messe.

Når det gjelder registrerte besøk fra Norden er tallet 4000.  I snitt er de besøkende på messen 1,2 dager – noe som er kortere enn tidligere.

 

Les mer i nyeste utgaven av SPORT – nr 4 – som er ute i disse dager.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy