DIGITALISERING: ISPO Digitize summit er en årlig plattform for å lære om framtidens sportshandel. Den første samlingen finner sted i juni. FOTO: ISPO

DIGITALISERING: ISPO Digitize summit er en årlig plattform for å lære om framtidens sportshandel. Den første samlingen finner sted i juni. FOTO: ISPO

ISPO lanserer Digitize summit

Dette kan være største hendelsen for den digitale fremtiden for sportsbransjen. Dette er en årlig plattform for forhandlere og sportsbransjen.

Digitalisering gir forhandlere og industrien helt nye muligheter og vekstpotensial. Dette betyr at digitale kompetanse vil bli en stadig viktigere faktor for å fortsette å konkurrere i fremtiden. ISPO Digitize summit presenterer den første årlige plattformen av sin art for sportsbransjen, slik at den kan gjøre seg klar for en digital transformasjon. Kjente personer som Kasper Rorsted, Adidas CEO, og Günther Althaus, CEO ANWR Group, deler deres innsikt i bransjens digitale fremtid. Dessuten venter praktiske workshops og diskusjoner med eksperter på ISPO Digitize-summit, som holdes 28. til 28. juni 2018, i ICM - Internasjonale kongressenter München. Med et begrenset antall rabatterte billetter, har salget startet i dag.

 

Mer enn halvparten på nett
Behovet for å iverksette tiltak er godt kjent innen idrettsbransjen: Ifølge en nylig Bitkom-studie, tjener en av 10 forhandlere, som også selger sine produkter på internett, over halvparten av deres salg på nettet. Likevel ser 77 prosent seg selv som digitale etternølere. Forhandlerne frykter at det økende antall online-salgskanalene vil svekke salget i deres butikker. Mange føler at de ikke er klare til å svare på utfordringene som er forbundet med de digitale endringene. Tross alt, bare å drive en nettbutikk alene er ikke nok. Kunder forventer at forhandlere finnes i den digitale verden. I tillegg genererer digitalisering nye innovasjoner som påvirker interne prosesser - fra hvordan kunden bestiller til hvordan et produkt lagres.

Den digitale transformasjonen har ført til nye forretningsmodeller og markedspotensial for hele sportsbransjen. Men hvordan og hvor starter en bedriftseier? Av avgjørende betydning er villigheten til å møte problemet og å finne et sted hvor ekspertviten og kontaktene kommer sammen under ett tak. ISPO Digitize summit er nettopp det stedet.

 

Industrieksperter demonstrerer muligheter og løsninger

Med digitale pionerer som adidas og Lectra som partnere, er målet med arrangementet å gi forhandlere og bransjen orientering samt tilby konkrete anbefalinger. Hvordan ser et moderne betalingssystem ut? Hvordan kan CRM-løsninger bidra til å skape nære kundeforhold? Hvordan fungerer en vellykket markedsføring i den digitale tidsalderen? Eksperter vil gi svar på disse spørsmålene på todagers-konferansen under workshops og diskusjoner. Arrangementet vil også fokusere på sikkerhet og sporingsløsninger, digital displays, salgsstrategier og nye transport- og logistikkstrategier samt automatisering og industri 4.0. Deltakerne kan forvente et fullt program som inkluderer seks økter med kjente foredragsholdere som Philipp Roesch-Schlanderer, grunnlegger eGym, Nils Stamm, Chief Digital Officer Telekom Deutschland, og professor Bernd Thomsen, konsernsjef Thomsen Group. I tillegg vil teknologileverandører som MobiMedia og wirecard presentere sine nyeste løsninger og tjenester i utstillingsområdet.

 

Digital Readiness Check

I løpet av arrangementet kan deltakerne teste deres virksomhets nivå av digital beredskap ved hjelp av den gratis Digital Readiness Check. Tolkningen av anonyme data vil hjelpe deltakerne til å se hvor deres virksomheter har utviklingspotensiale og hvilke ferdigheter, ressurser og endringer som trengs for å forbli levedyktige i fremtiden. Digital Readiness Check gir deltakerne en mulighet til å kartlegge sine digitale ferdigheter. De konsoliderte anonyme resultatene fra alle tester danner grunnlaget for 2018-samlingen og fremtidig innhold av ISPO Digitaliser under ISPO Munich og Outdoor by  ISPO.

 

Vellykket kickoff på 2018 ISPO i München

ISPO Digitize summit arrangeres 28. til 28. juni 2018 på ICM - Internasjonale kongressenter München. For bare noen måneder siden, i messehallene ved siden av, ble klarsignalet gitt for den nye begivenheten under ISPO München 2018. I et område som var laget for å se ut som et futuristisk laboratorium, trakk ISPO Digital Area, mange besøkende som fikk opplevde digitale produkter i en digitalisert sportsbransje. Eksperter informerte også om fremtidens shopping, salg 4.0 og digitalisering av butikker og produkter. Et høydepunkt var det felles ISPO- og adidas-symposiet, hvor Roland Auschel, Adidas styreleder ansvarlig for Global Sales, demonstrerte mulighetene som åpenbarer seg ved digitalisering.

Billetter til ISPO Digitize summit er i salg nå.

Tilbake
 

Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy

 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer
 
Silje Garberg Ree blir ny leder av Bergans
 
VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere
 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024