KINA: Intersport går nye veier i Kina og satser nå sterkt på omnikanal-handel i landet. ILLUSTRASJONSFOTO

KINA: Intersport går nye veier i Kina og satser nå sterkt på omnikanal-handel i landet. ILLUSTRASJONSFOTO

Intersport satser på omnikanal i Kina

Det skjer mye i internasjonal handel for tiden, og Intersport inngår nå et samarbeid med den store kinesiske internettaktøren Alibaba for å satse på omnikanal handel i verdens mest folkerike land.

Alibaba kaller denne nye satsingen fra Intersports side som et ytterligere steg i å gjøre handelen ennå mer sømløs mellom offline og online handel. Alibaba lanserte denne løsningen allerede i 2015, men det er først nå Intersport i Kina satser på denne muligheten. Det er 24 butikker i Kina som blir en del av dette prosjektet, og en av butikkene i Beijings turiststrøk er blitt pekt ut som den viktigste. Den nye butikken gjør at kundene får en helt unik handleopplevelse samtidig som online blir en vesentlig del av handelen.


Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy