Intersport satser på omnikanal i Kina

Publisert: 11.06.2018 Forfatter: Morten Dahl
Intersport satser på omnikanal i Kina
KINA: Intersport går nye veier i Kina og satser nå sterkt på omnikanal-handel i landet. ILLUSTRASJONSFOTO

Det skjer mye i internasjonal handel for tiden, og Intersport inngår nå et samarbeid med den store kinesiske internettaktøren Alibaba for å satse på omnikanal handel i verdens mest folkerike land.

Alibaba kaller denne nye satsingen fra Intersports side som et ytterligere steg i å gjøre handelen ennå mer sømløs mellom offline og online handel. Alibaba lanserte denne løsningen allerede i 2015, men det er først nå Intersport i Kina satser på denne muligheten. Det er 24 butikker i Kina som blir en del av dette prosjektet, og en av butikkene i Beijings turiststrøk er blitt pekt ut som den viktigste. Den nye butikken gjør at kundene får en helt unik handleopplevelse samtidig som online blir en vesentlig del av handelen.