I finalen som årets nykommer som nettbutikk

Publisert: 21.06.2017 Forfatter: Morten Dahl
I finalen som årets nykommer som nettbutikk
ÅRETS NYKOMMER: Stians Sport er finalenominert i klassen for Årets Nykommer innenfor nettbutikker av Bring for sin web-løsning meridastore.no.

Stians Sports Meridastore.no er nominert til finalen for årets nykommer som årets nettbutikk.

- Det at vi er utpekt som finalist i klassen beste nykommer som årets nettbutikk er en fjær i hatten for oss i Stians Sport, men også alle våre web-partnere i Norge, det vil si sykkelbutikkene som har valgt å bli vår samarbeidspartner, sier daglig leder i Stians Sport, Stian Steen-Olsen. Han sier at de deler denne nominasjonen med  Meridastore Web partner-butikker, som står for montering av syklene og deler på marginen av salget med Stians Sport.

Multikanalkonsept
- Med Meridastore tilbyr vi et trygt - enkelt og imponerende multikanalkonsept som bidrar til å digitalisere både butikkene og Stians Sport AS. Vår visjon er å gå i brudd og skape suksess - og vi er definitivt først ute med en slik samarbeidsmodell der vi tilgjengeliggjør verdens største Merida-sortiment til forbrukerne over hele Norge på en måte der Web Partner-butikkene tar svært liten risiko, sier Steen-Olsen

Det er Bring som deler ut Netthandelsprisene i kategoriene «Årets nettbutikk og «Årets nykommer», og det er altså i sistnevnte kategori vi finner meridastore.no som en av finalistene. Bring har delt ut disse prisene i 11 år.  Merida kjemper i finalen mot Extra-leker og Marked.

 

- Kremen av norske nettbutikker
- Juryen mener at dette er kremen av norske nettbutikker akkurat nå. Finalistene i «Årets nettbutikk» har jobbet hardt over tid for stadig å bli bedre, og leverer en god kjøpsopplevelse for kunden. For finalistene til «Årets nykommer» er det nettbutikkens troverdighet, en solid forretningsidé, tydelige fremtidsplaner og vekstambisjoner som er avgjørende, sier juryleder fra Bring, Johan Holgersson, i en pressemelding.

Siste innspurt i august

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av Netthandelsprisene 2017.
– Vi gleder oss til å bli bedre kjent med finalistene under pitchen og oppleve deres lidenskap for handel. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og lærdom. De er alle foregangsaktører i sine bransjer, sier Holgersson.
«Årets nettbutikk» og «Årets nykommer» deles ut på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 21. september.